مسئولان شفاخانه نور هرات: بيماري هاي چشمي درحوزه غرب افزايش يافته است

مسئولان در شفانه نور(چشم) ولایت هرات میگویند: بگونه میانگین آنها روزانه 250 تا 400 بیمار چشمی را به شمول عملیاتهاي چشمی در این شفاخانه مورد مداوا قرار میدهند. به گفته آنان: در این اواخر شفاخانه نوراين ولايت با امکانات پیشرفته مجهز شده و مريضان مصاب به بيماري هاي چشم با نیم هزینه ی كلينك هاي شخصی دراين مركزمورد معالجه قرارميگيرند.شفاخانه نور هرات - مريضان

امراض چشم و نابينائی از مشكلات عمده صحت عامه در افغانستان به شمار ميروند.

گفته ميشود: درحدود ۴ صد هزار تن در افغانستان نابينا اند و در هر سال حدود ۲۵ هزار تن از افغان ها بينايی يكی از چشمان شان را از دست ميدهند.

شفاخانه نور ولایت هرات تنها شفاخانه تخصصی در زون غرب کشور است، که گفته ميشود:‌از سی سال به این سو برای بیماران چشمی در این حوزه از کشورخدمات رسانی میکند.

درهمين حال مسئولان درصحت عامه هرات ميگويند: در راستای مراقبت و تداوی امراض چشم گامهای استواری را برداشته اند. که روزانه بين 250 تا 400 تن ازبيماران مصاب به امراض چشم را مورد مداوا قرارميدهند.

داکتر جمال عبدالناصر آمر این شفاخانه میگوید: آنها در بخشهای مختلف زنانه و مردانه روزانه به تداوی بیماران چشم میپردازند.

به گفته مسئولان شفاخانه چشم درهرات: در این شفاخانه به هزينه 50 درصد كمترازكلينك هاي خصوصی ازمراجعين فیس اخذ ميگردد.

آمرشفاخانه نور هرات ميگويد: با اينكه امکانات جدید شفاخانه نوراين ولايت از رفتن بیماران به کشورهای دیگر جلوگیری کرده است.اما آنان به یک سری مشکلات نیز روبرو هستند.

این شفاخانه همچنان با بخشهای مختلف از جمله عینک سازی، بینایی سنجی و عملیات گوناگون در 50 بستر به تداوی بیماران پرداخته است.

تولید دارو بخش ديگري از این شفاخانه است که گفته ميشود: سالانه 100 هزار قطره گی چشم را با بیش از40 نوع آن تولید وبراي بيماران عرضه میکند.

شفاخانه نور هرات در حال حاضر 52 كارمند دارد كه فقظ 37  تن شان بصورت رسمي كارميكنند وبقيه با حمایت یک موسسه خارجی در بخشهای مختلف اين شفاخانه مصرف فعاليت هستند.

هر چند این شفاخانه با کمی تشکیل فعالیت میکند، اما به گفته مسئولان: خدمات رسانی آنان تا به اكنون به چالش جدی مواجه نشده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top