نمایشگاه عکس با نیم قرن قدامت تاریخی در هرات

از سوی موسسه تیکا آژانس انسجام همکاری های صدارت عظمای ترکیه در ولایت هرات یک سالن همایش با تمام امکانات عصری ساخته و به بهره برداری سپرده شد.

در اولین اقدام در سالن تازه تاسیس صلاح الدین سلجوقی نمایشگاه عکس از محمداعلم غواص شاعر، نویسنده و از جمله اولین عکاسان کشور نیز برگزار گردید.

علی ارغون چینار رییس انسجام همکاری های صدارت عظمای ترکیه یا تیکا در ولایت هرات می گوید این برنامه به اساس کارها و فعالیت فرهنگی دفترشان در این ولایت صورت گرفته است.

او گفت سالن صلاح الدین سلجوقی با کمک مالی دفترشان به شکل استندرد با تمام امکانات برای برگزاری محافل ساخته شده و امروز به بهره برداری رسید.

آقای چینار ادامه داد که برای اولین بار نمایشگاه عکس های تاریخی از استاد محمداعلم غواص که یکی از شاعران و نویسنده گان مطرح کشور بود، برگزار گردید.

سالن تازه تاسیس صلاح الدین سلجوقی واقع در کتابخانه عامه هرات

در همین حال فاروق احمد صدیقی از اعضای خانواده استاد محمداعلم غواص از برگزاری این نمایشگاه ابراز خرسندی می کند.

وی با انتقاد از حکومت می گوید که کتابخانه استاد غواص یکی از غنایم تاریخی و فرهنگی کشور است اما هیچ گاهی حکومت در راستای فرهنگ سازی با استفاده از مفکوره های بزرگان اقدام نکرده است.

از سوی هم عبدالقیوم رحیمی والی هرات می گوید اداره محلی همواره تلاش کرده تا فرهنگیان این ولایت را مورد تقدیر و تحسین قرار دهد.

وی افزود که تلاش های شان جهت جذب کمک های خارجی و داخلی برای ادامه های کارهای فرهنگی و تاریخی در ولایت هرات جریان دارد.

در این نمایشگاه بیشتر از صد اثر از استاد محمداعلم غواص به نمایش گذاشته شده و این نمایشگاه برای دو روز دیگر بر روی بازدید کننده گان باز است.

گزارش: آدینه قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top