گشایش نمایشگاه تاریخ و تصویر در هرات

نمایشگاه زیر نام تاریخ و تصویر هرات صبح امروز در دانشگاه این ولایت با به نمایش گذاشتن تصاویر مکان های تاریخی هرات گشایش یافت.

عبدالوهاب اویس رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه هرات هدف از گشایش این نمایشگاه را یادآوری هراتَ قدیم با بناهای بسیار زیبا و جذاب عنوان می کند.

او می گوید متاسفانه جنگ های داخلی در کشور سایه ای خویش را بالای آبده های تاریخی نیز گذاشته و همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می شود اکنون نیمی از این آثار باقی نمانده است.

اقای اویس ادامه داد که حکومت افغانستان طی سال های گذشته هیچ توجهی به بناهای تاریخی در کشور نداشته و به مرور زمان این بناهای با ارزش از سوی زورمندان یا به غارت رفته و یا هم بر اثر حوادث طبیعی از بین رفته است.

با این همه عبدالقیوم رحیمی والی هرات می گوید حکومت برای حفظ آبده های تاریخی در این ولایت مصمم است و تلاش می کند تا از طریق دونرها و موسسه های همکار بناهای تاریخی را ترمیم و بازسازی کند.

آقای رحیمی افزود که بناهای تاریخی برای هرات یک هویت است و اداره محلی هیچ گاهی نخواهد گذاشت تا این هویت آنان از بین برود.

در همین حال شماری از اشتراک کننده گان برگزاری این چنین نمایشگاه ها را با ارزش عنوان می کنند و می گویند که این کار ها می تواند بر غنامندی تاریخ بیفزاید.

آنان می گویند تصاویری که در این نمایشگاه گذاشته شده نشان از یک هرات با تاریخِ کهن سخن می زند و زندگی های زیبا و بدون دغدغه مردم را نشان می دهد.

در این نمایشگاه 33 عکس و نقاشی از هرات قدیم برای نمایش گذاشته شده است و برای عموم باز است.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top