یک مقام بلندرتبه طالبان در روزهای عید اضحی با حکومت افغانستان اعلام آتش بس نمود

 یکی از مقام های بلندرتبه طالبان با نشر یک پیام صوتی در ولایات مختلف کشور به خصوص حوزه غرب از آتش بس  با حکومت افغانستان در روزهای عید اضحی خبر داده و  از سایر طالبان خواسته تا از هر گونه جنگ و خشونت در روزهای عید دست بردارند و شرایط آتش بس را رعایت نمایند.

ملا عبدالمنان والی نام نهاد طالبان در ولایت هلمند در این پیام صوتی از هوادارانش خواسته به جزء اقارب و دوستان شان با سران حکومت دید و بازدید ننمایند.

این مقام بلند پایه طالبان تاکید نموده که این آتش بس به اساس خواست مردم با حکومت افغانستان صورت گرفته و طالبان بر شرایط آن متعهد خواهند بود.

با این حال شماری از باشنده گان ولایت هرات از این تصمیم والی نام نهاد طالبان در هلمند به منظور اعلام آتش بس در ایام عید استقبال کرده و بر تداوم آن تاکید نمودند.

آنها میگویند : ( ما از حکومت افغانستان نیز تشکری میکنیم به خاطر اعلام آتش بس، از همه طالبان میخواهیم از جنگ دست بکشند و به خواست حکومت افغانستان که همانا آتش بس سه ماهه میباشد پاسخ مثبت بدهند، جنگ راه حل نیست، نفع جنگ را کشورهای همسایه خواهند برد، دیگر نمی خواهیم اعضای فامیل مان کشته شوند، مذاکره و گفتگو بهترین راه بیرون رفت از مشکلات موجود در افغانستان خواهد بود.)

از طرف دیگر محمد آصف رحیمی والی هرات اتحاد و اتفاق میان افغانها را یکی از فکتورهای مثبت در راستای رسیدن به صلح دایمی در کشور عنوان کرد.

وی افزود کشور های همسایه از جمله پاکستان در تداوم جنگ افغانستان دست داشته و باید جلو این تحرکات گرفته شود.

همچنان جنرال نورالله قادری قوماندان قول اردوی 207 ظفر در غرب کشور از طالبان خواست که به پیشنهاد صلح و آتش بس حکومت افغانستان پاسخ مثبت داده و در آبادانی کشور سهم بگیرند در غیر آن از سوی نیروهای امنیتی افغان نابود خواهند شد.

حکومت افغانستان از روز عرفه الی روز میلاد نبی اعلام آتش بس نموده است مشروط بر اینکه طالبان این در خواست را قبول نمایند.

این در حالیست که چند روز قبل ملا عبدالحکیم قاضی القضات طالبان نیز با نشر اعلامیه ای در برخی از ولسوالی های هرات از پروسه آتش بس میان حکومت و طالبان حمایت نموده و بر تداوم آن تاکید کرده بود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top