از هم‌کاری نکردن حکومت طالبان با کشاورزان تا کاهش حاصلات گندم در فراه

شماری از کشاورزانِ که در ولایت فراه به جای کوکنار، گندم کِشت کرده‌اند، از هم‌کاری نکردن حکومت طالبان و خُشک‌سالی نگران هستند.

عبدالستار کشاورز در ولایت فراه می‌گوید حکومت طالبان از آنان خواسته‌اند که کِشت حلال انجام دهند و در کنار آنان برای کشاورزانِ که کِشت حلال کنند، کمک صورت خواهد گرفت.

او می‌گوید ام‌سال به جای کوکنار، گندم کِشت کرده است اما هیچ کمک از سوی حکومت طالبان به آنان صورت نگرفته است و نگرانی آنان را بیشتر از گذشته کرده است.

عبدالستار افزود اگر حکومت طالبان با آنان کمک نکند و نیز این خُشک‌سالی هم‌چنان ادامه پیدا کند، تمام سرمایه‌ی آنان هدر خواهد رفت و نیز زحمات آنان بیهوده خواهد شد و در کنار آن با کاهش چشم‌گیر حاصلات گندم روبرو خواهیم بود.

در همین حال محمد نسیم بدری سخنگوی فرماندهی طالبان در فراه بدون اشاره به مورد مشخص از کمک با کشاورزان، تعهد می‌کند که آنان با دهقانان در بخش بدیل کوکنار کمک خواهند کرد.

نُه ماه پیش حکومت طالبان با نشر حکمی منسوب به رهبرشان کشت کوکنار را در افغانستان را منع اعلان کردند، هرچند در آن زمان به کشاورزان تعهد کردند که با توقف کشت کوکنار کمک‌های بدیل در اختیارشان قرار خواهد گرفت، اما تا حال هیچ کمکی از سوی آنان و جامعه جهانی در اختیار کشاورزان قرار داده نشده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top