تاجران هرات در یک همایش از دولت مرکزی خواستار تعریف پالیسی مشخص تجاری شدند

تاجران ونهاد های تجارتی حوزه غرب کشور جهت گرد آوری چالش ها ومشکلات شان همایش گسترده ای را درشهرهرات راه اندازی کردند. در این همایش تاجران از دولت جدید خواستند، تا بگونه جدی بر وضعیت بازار افغانستان توجه نموده و تجار وسرمایه گذاران را مورد حمایت قرار دهند.

بیش از 500 تن از متشبثین خصوصی در ولایت هرات روز 4 شنبه در یک همایش گسترده درشهر هرات مشکلات وچالش های شانرا به بحث گرفته وبرای حل آن پیشنهاداتی را نیز یاداشت گرفته اند.vedio.

رئیس اتاق تجارت هرات میگوید: دراین برنامه تمام مشکلات تجار و راه حل های آن جمع آوری گردیده و قرار است در قالب یک بسته به رئیس جمهور احمدزی ورئیس اجرائیه سپرده شود.

ناامنی، اخازی ها، بی توجهی دولت در برابر تجار، معضلات مالیاتی وتعرفه های گمرکات از چالش های اند، که پیش از این بارها از سوی تجار هرات مطرح شده است.

باین حال شماری از اشتراک کننده های این همایش از حکومت جدید، میخوهند تا بگونه جدی بر وضعیت بازار افغانستان توجه نموده وخواستار یک تعریف ثابت در پالیسی بازار اقتصادی افغانستان هستند.

این تاجران تاکید دارند، که تاهنوز بیشتر از 50 درصد وضعیت تجارت وکار در ولایت هرات رو به رکود است وهیچگونه تغیر درآن بوجود نیامده است.

به باور آنان با روی کار آمدن نظام جدید، امیدواری برای گسترش ورونق تجارت در افغانستان زیاد است وباید رئیس جمهور در این زمینه سریع تر عمل نماید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top