مقامهای امنیتی: طالبان با به جاگذاشتن بیشتراز 20 کشته درشیندند، مجبور به عقب نشینی شدند

جنگ در ولسوالی شیندند هرات با کشته شدن 20 تن ازافراد طالبان خاتمه یافت. مقامهای امنیتی هرات میگویند: برخی مناطق را که طالبان درآن جای گرفته بودند، بصورت کامل از تصرف طالبان درآورده و درحال حاضر عملیات تصفیوی مشترک نیروهای امنیتی درآن ولسوالی جریان دارد. درهمین حال گفته میشود: که طالبان یک مکتب دخترانه را درآن ولسوالی به آتش کشیده اند.

صدها طالب مسلح از نیمه های شب گذشته در نقاط مختلف ولسوالی شیندند هرات جابجا شده بودند که به گفته مردم قسمت های ازاین ولسوالی را نیز به تصرف خود درآورده بودند.3

مقامهای امنیتی هرات میگویند: درحال حاضر مرکز ولسوالی شیندند این ولایت کاملآ از وجود طالبان پاکسازی گردیده است وطالبان ازآن منطقه عقب نشینی کرده اند.

جنرال امین الله آزاد آمر امنیت قوماندانی امنیه هرات میگوید: دراین درگیری به نیروهای امنیتی ومردم ملکی هیچ گونه آسیبی نرسیده است.

وی افزود: راپورهای اولیه ی آنها بیانگرآنست که بیست تن ازافراد طالبان دراین زد وخورد کشته شده اند.

از سوی هم نجیب الله نجیبی سخنگوی قول اردوی 207 ظفر درحوزه غرب کشورمیگوید: تمام ساحات مناطق ولسوالی شیندند به تصرف نیروهای دولتی است و نیروهای مشترک امنیتی به کمک قوای هوای افغان موفق شده اند، تا طالبان را ازاین مناطق متواری نمایند.

وی میگوید: دراین نبرد دوتن ازسربازان اردوی ملی بصورت سطحی زخمی شده اند، که وضیعت صحی آنها از سوی داکتران معالج خوب توصیف شده است.

درهمین حال شماری ازمردم ولسوالی شیندند میگویند: که طالبان یک مکتب دخترانه را در بازرا کهنه آن ولسوالی به آتش کشیده اند، که این موضوع را مقامهای امنیتی نیز تائید میکنند.

گروه طالبان تا به حال دراین مورد ابراز نظری نکرده اند.

ولسوالی شیندند که با کشورایران و ولایت فراه مرز مشترک دارد، طی ده سال گذشته ازجمله نا امن ترین ولسوالی های هرات بشمارمیرود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top