اسماعیل خان : وزارت خانه های امنیتی به افراد چپی اختصاص یافته است

محمد اسماعیل وزیر اسبق انرژی و آب و یکتن از قوماندانان سرشناس جهادی در کشور از عدم حضور مجاهدین در کابینه معرفی شده حکومت وحدت ملی به شدت انتقاد کرده و میگوید وزارت خانه های امنیتی به افراد چپی داده شده که این خود به نفع افغانستان نخواهد بود.

۲۰۱۵۰۱۱۷_۱۴۱۱۱۰

به باور اسماعیل خان افراد چپی کسانی هستند که باعث سرنگون شدن حکومت سردار محمد داوود خان و کودتای هفت ثور و آمدن روسها به افغانستان شدند.

اسماعیل خان که امروز در یک نشست خبری صحبت میکرد گفت عدم حضور مجاهدین سرشناس در کابینه جدید از جمله استاد سیاف، بسم الله محمدی و یونس قانونی که از تجارب کافی در حکومت افغانستان برخوردارند باعث بدتر شدن اوضاع امنیتی و اقتصادی در کشور خواهد شد.

او گفت با وجود اینکه بیشترین رای مقامات حکومت وحدت ملی کشور از ولایات حوزه غرب افغانستان بوده اما این مقامات رای باشندگان این حوزه را در نظرنگرفته و از سران این مردم در کابینه جدید استفاده نکرده اند.

اسماعیل خان همچنان در گوشه ای از سخنانش گفت که عدم حضور مجاهدین در گفتگوهای صلح با طالبان نیز نتیجه مطلوب برای افغانستان در قبال نخواهد داشت.

این قوماندان سرشناس جهادی از حکومت وحدت ملی خواست تا در مذاکرات صلح با طالبان مجاهدین را در جریان گذاشته تا به نگرانیهای به وجود آمده پایان داده شود.

وزیر اسبق انرژی و آب کشور میگوید موضوعات مطرح شده باعث وخیم شدن اوضاع امنیتی در آینده خواهد شد که این خود عواقب ناگوار در قبال خواهدداشت.

این عضو اسبق کابینه افغانستان گفت که در حال حاضر در ولسوالیهای شیندند هرات و خاک سفید ولایت فراه گروه های تروریستی جدیدی تشکیل شدند که در حال سربازگیری بوده و خود را برای حملات دهشت افگنی در این حوزه آماده میسازند.

اسماعیل خان که خود در مراحل پایانی انتخابات ریاست جمهوری حمایتش را از داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی اعلان کرد بعد از معرفی کابینه جدید مدعی شد که آقای عبدالله به دلیل عدم گزینش چهره های جهادی در کابینه جدید به حق شان جفا کرده است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top