هشدار در مورد سقوط شش ولسوالی هرات به دست طالبان

شورای ولایتی هرات از احتمال سقوط  6 ولسوالی این ولایت به دست طالبان خبر میدهد.

آنان این روند را ناشی از مدیریت نادرست قوماندان امنیه این ولایت وناهماهنگی ها میان نهاد های امنیتی هرات میدانند.

درهیمن حال قوماندان امنیه هرات این گفته های اعضای شورای ولایتی را رد می کند ومی گوید که باید مردم دراین باره قضاوت کنند.

رئیس واعضای شورای ولایتی هرات می گویند دریک ماه گذشته پنجاه تن از سربازان امنیتی وغیرنظامیان براثر ناامنی های موجود در این ولایت کشته شده اند  وچندین ولسوالی این ولایت در آستانه سقوط بدست طالبان میباشند.

داکتر عبدالظاهر فیض زاده رئیس شورای ولایتی هرات امروز در یک نشست خبری گفت که وضعیت امنیتی ولسوالیهای شیندند، فرسی، ادرسکن، اوبه ، کشک کهنه و کشک رباط سنگی هرات وخیم شده و اگر دولت در قسمت تامین امنیت این ولسوالیها اقدام جدی نکند این ولسوالیها با خطر سقوط مواجه خواهند شد.

رئیس شورای ولایتی هرات تاکید میکند در بیشتر ولسوالی های این ولایت حاکمیت دولتی وجود ندارد واین مشکلات ناشی از بی توجهی قوماندانی امنیه هرات میباشد.

درهمین حال شماری از اعضای شورای ولایتی هرات می گویند که طالبان درولسوالی شیندند هشدار داده اند که برای هیچ  جسدی از سربازان پولیس نباید نماز جنازه خوانده شود وهیچ فردی جرات نمی کند که در تشییع جنازه سربازان پولیس اشتراک کند.

از سوی دیگر قوماندان امنیه هرات این گفته های اعضای شورای ولایتی را غرض آلود می خواند وتاکید می ورزد که امنیت در هرات بهتر از هرزمان دیگری است .

او میگوید مردم هرات بهتر از هرکس دیگری شاهد بهبود امنیت در ماه های گذشته میباشند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top