مسئولان:درروزانتخابات 57 عملیات تخریبی ازسوی طالبان بالای نیروهای امنیتی صورت گرفته است

مقامهای امنیتی درزون غرب افغانستان میگویند: طالبان مسلح درروزانتخابات 57 عملیات تخریبی را بالای نیروهای امنیتی و سایت های انتخابات درچهار ولایت زون غرب کشورانجام دادند. به گفته آنان درجریان روزگذشته 12 تن از نیروهای امنیتی افغان درزون غرب کشور کشته و نزدیک به 30 تن دیگرشان زخمی شدند.

براساس آمارارائه شده ازسوی مقامهای ارشد امنیتی زون غرب و معین محافظت عامه وزارت داخله کشور: طالبان 57 حمله دهشت افگنی و تروریستی را درجریان روزگذشته درچهارولایت زون غرب کشور راه اندازی کردند.نشست مسئولین امنیتی درهرات

جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی 207 ظفر درغرب افغانستان گفت: دراین میان 3 تن از نیروهای اردوی ملی کشته و 25 تن دیگرشان زخم برداشتند.

وی افزود: درجریان درگیری های روزانتخابات 9 تن از طالبان مسلح کشته و15 تن دیگرشان نیز درزون غرب کشور زخمی شدند.

قوماندان قول اردوی 207 ظفر همچنان ازکشته شدن 10 فرد ملکی وزخمی شدن 11 تن دیگرشان درولایات فراه ،غور،بادغیس و هرات خبرداد.

ازسوی دیگر: جنرال سمیع الله قطره قوماندان امنیه هرات ازکشته شدن 9 سرباز پلیس و زخمی شدن 12 سربازان دیگر این نیروها درجریان 24 ساعت گذشته خبرداد.

به گفته قطره،شماری از افراد ملکی نیز براثر انفجار ماین کناره جاده ی نیز درهرات جانهایشان را ازدست دادند.

درهمین حال مقام های وزرات داخله کشور از عملکرد مثبت نیروهای امنیتی کشور درتامین امنیت انتخابات درزون غرب کشور ستایش نموده و آنرا مثبت خواندند.

جنرال عبدالناصرصدیقی معین محافظت عامه وزرات داخله کشور گفت: با وجودتمامی مشکلات نیروهای امنیتی افغان بی طرفی شان را درانتخابات روزگذشته حفظ کردند.

ازطرفی هم مسئولان کمیسیون مستقل درولایت هرات نیز ازعملکرد مثبت نیروهای امنیتی افغان درزون غرب کشور ابرازرضایت نموده و هرگونه جانبداری و دخالت این نیروها درانتخابات روزگذشته را رد نمودند.

دوردوم انتخابات ریاست جمهوری کشورروزشنبه 24 جوزا درسراسر افغانستان به شکل رضایت بخش آن برگزار شد.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top