آزادی 5 کارمندن موسسه ماین پاکی در هرات

مقامات امنیتی میگویند 5 تن از کارمندان موسسه ماین پاکی ” هیلوترست ” که روز گذشته از مربوطات ولسوالی کهسان هرات اختطاف شده بودند شب گذشته از قید آدم ربایان رها گردیدند.موريچاق ازهوا

این افراد حوالی ظهر دیروز در اثنای کار از منطقه ” احمد آباد ” ولسوالی کهسان هرات از سوی اختطاف گران ربوده شدند که سرانجام با پادرمیانی بزرگان قوم از منطقه ” نی یک ” آن ولسوالی رها گردیدند.

مقامات امنیتی در هرات میگویند این گروپ پنج نفری ماین پاکان از سوی افراد وابسته به ملاغلام حیدر یکتن از قوماندانان مخالف دولت در ولسوالی کهسان ربوده شدند که مجددا آزاد گردیدند.

گفته میشود موتر حامل این افراد که از نوع ” لنداور ” میباشد تا کنون در نزد اختطاف کننده گان مسلح قرار دارد.

در همین حال سید حسین حسینی نماینده مردم هرات در شورای ولایتی میگوید یکی از راه های جلوگیری از بروز این گونه واقعات در هرات این است که کارمندان موسسه ماین پاکی بایستی نیروهای امنیتی را در جریان ماموریت کاری خود گذاشته تا از وقوع این گونه حوادث در آینده جلوگیری شود.

وی همچنان از گروه های مخالف دولت خواست تا از هدف قرار دادن کارمندان موسسات ماین پاکی خوداری کرده تا باشد این افراد در قسمت پاکسازی مناطق آغشته به ماین فعالیتشان را ادامه دهند.

تا به حال چندین بار کارمندان موسسه ماین پاکی ” هیلوترست ” در مناطق مرزی هرات از سوی اختطاف گران ربوده شدند که مجددا از قیدشان رها گردیدند.

آگاهان در هرات میگویند بیشترین این واقعات در هرات جنبه اقتصادی دارد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top