آغازكمپاين تخريب اراضي از وجود كشت كوكنار درولايت نيمروز

کمپاين محو کشت کوکنار در حالى در ولايت نيمروز آغاز شد که برخى زارعين درولايات حوزه غرب، بخاطر تخريب کشتزار هاى شان به شدت دولت را  انتقاد ميکنند. اين برنامه امروز طي يك عمليات مشترك امنیتی نيمروزدرآن ولايت راه اندازي گرديد. مسئولان امنيتي درآن ولايت ميگويند: با آنکه برخى مشکلات امنيتى ، سر راه کمپاين محو کوکنار وجود دارد؛ اما آنهامصمم اند که تمام مزارع کشت کوکنار را از بين ببرند.

مقامات امنیتی در ولایت نيمروز می گویند: امروز کمپاین تخریب اراضی کوکنار به همکاری مشترک ارگان های امنیتی در آن ولایت آغاز شده است.

فرهاد رسولی سرپرست ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت نیمروز گفت: قرار است در مرحله اول, اراضی کشت شده کوکنار درولسوالی چهاربرچك آن ولايت تخریب گردد.

وي افزود: دراين برنامه كه مشتركآ با نيروهاي آمنيتي ولايت نيمروز ازسه روز به اين طرف آغاز شده  است، تا اكنون در مجموع 60 هکتار زمين در آن ولسوالى تحت کشت کوکنار ازبين برده شده است.

مسؤلین ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت نيمروز میگویند: اطلاعات بدست آمده، به دلیل آگاهی دهی مردم از اضرار کشت و تولید مواد مخدر ، امسال کشت خشخاش نسبت به سال گذشته کاهش چشمگری خواهد داشت.

مقامات میگویند: قرار است کمپاین محو کشت کوکنار در نيمروز تاسرحد ريشه كن كردن اين گياه ادامه داشته باشد.

گفته میشود: در مناطقی که این کمپاین راه اندازی میگردد برای مردم آن محل امتیازاتی در نظر گرفته میشود.

با وجود تلاش های همه جانبه دولت افغانستان وجامعه جهانی برای محو کامل کشت کوکنار ومواد مخدر، باز هم این کشور یکی ازبزرگترین کشورهای تولید کننده مواد مخدر درسطح جهان به حساب می آید.

مسوولان محلى ميگويند: که مواد مخدر در نيمروز توليد نمى شود، بلکه از ولايات جنوب به اين ولايت و بعدا به ايران قاچاق ميشود.

به گفته آنها در يکسال اخير، بيش از دو تُن مواد مخدر را در اين ولايت کشف و بدست آورده و ده ها تن را در پيوند به قاچاق آن دستگير نموده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top