اعتراض کننده گان: قاتل ستایش قریشی محاکمه شود

ده‌ها تن از فعالان مدنی ولایت هرات امروز در اعتراض به قتل ستایش قریشی، دختر ۶ ساله افغان مقیم ایران، دست به گردهمایی اعراضی زدند و خواستار محاکمه عادلانه عامل این رویداد از سوی دولت ایران شدند.

setayesh

فعالان جامعه مدنی هرات با تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری ایران در هرات اعتراض شان را نسبت به این رویداد با صدور یک قطع نامه سه ماده ای ابراز داشتند.

شماری از معترضین از رهبران دولت ایران خواستند تا قاتل ستایش را عادلانه محاکمه و مجازات نمایند در غیر آن دروازه کنسولگری ایران را در هرات خواهند بست.

در قطع‌نامه‌ی آنان از دولت افغانستان خواسته شده که مطابق با قوانین بین‌المللی از طریق وزارت‌های خارجه، مهاجرین و سفارت افغانستان در ایران، از مجرای دیپلوماتیک این «قضیه دردناک» را دنبال نموده و از مجازات شدن عادلانه قاتل ستایش به مردم افغانستان اطمینان دهند.

همچنان آنان از نهادهای بین‌المللی حقوق بشری که در زمینه‌ی اطفال فعالیت دارند خواستند تا از روند محاکمه قاتل ستایش نظارت جدی نموده و از هر گونه انحراف دوسیه جلوگیری نمایند.

ستایش قریشی دختر شش ساله افغان چند روز پیش در ورامین شهر تهران ایران، توسط یک پسر ۱۷ ساله ایرانی ربوده شد، این پسر نخست بر ستایش تجاوز جنسی کرده، بعد با چاقو کشته و بر جسدش اسید می‌پاشد. این رویداد در روزهای گذشته واکنش‌های گسترده اعتراضی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top