اعزام یکهزار سرباز اردوی ملی جهت تامین امنیت به ولایات غربی افغانستان

بیش از یکهزار تن از سربازان جدید الشمول اردوی ملی در غرب افغانستان که مهارتهای مسلکی را فرا گرفتند سند فراغت بدست آوردند.

این افراد که شمارشان به یکهزار و شش نفر میرسد در جریان دو ماه گذشته مهارتهای رزمی و مسلکی را زیر نظر مربیان داخلی و خارجی در مرکز تعلیمی ساحوی قول اردوی 207 ظفر هرات فرا گرفتند.

در همین حال داکتر داوود شاه صبا والی هرات تقویت روز افزون نیروهای مسلح به خصوص واحدهای اردوی ملی کشور را مایه امیدواری مردم به آینده روشن اعلان کرد وگفت که فراغت این افراد در تامین امنیت ولایات غربی افغانستان موثر واقع خواهد شد.

از طرف دیگر قوماندان آیساف در غرب کشور نیز با رضایت بخش خواندن روند آموزش و تعلیم و تربیه نیروهای اردوی ملی از آماده گی های نیروهای تحت امرش برای حمایت بیشتر از روند رو به انکشاف تعلیمات اردوی ملی اطمینان داد.

با این حال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان گفت این سومین گروه از سربازان جدیدالشمول اردوی ملی میباشند که در ترکیب کندک 196 تعلیمی ساحوی, تعلیمات نظامی را زیر نظر استادان مجرب به پایان رسانده اند.

گفتنیست از آغاز فعالیت مرکز تعلیمی ساحوی قول اردوی 207 ظفر تا کنون حدود 23 هزار تن از منسوبان اردوی ملی در 23 دوره آموزشهای مسلکی را فراه گرفته اند.

فراغت یک هزار سرباز اردوی ملی از یک دوره آموزشی نظامی در حالی صورت میگیرد که تحلیگران امور نظامی عدم آموزش نیروهای امنیتی افغان را یکی از چالشهای عمده امنیتی بعد از سال 2014 عنوان نمودند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top