افتتاح اولین قنسولگری ایالات متحده آمریکا در افغانستان

اولین قنسولگری ایالات متحده آمریکا در افغانستان امروز از سوی معین وزارت امور خارجه آمریکا در ولایت هرات گشایش یافت.

در مراسم افتتاح نماینده گی سیاسی ایالات متحده آمریکا در هرات معین وزارت خارجه آمریکا، سفیر ایالات متحده، والی هرات و نماینده گان ولایتهای فراه و بادغیس حضور داشتند.

“ویلیام برنز” معین وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در مراسم افتتاح اولین قنسولگری آن کشور در افغانستان گفت هدف از ايجاد کنسولگري آن کشور در هرات ايجاد صلح و امنيت در این ولایت میباشد.

وی همچنان گفت تعهد امريکا به افغانستان دراز مدت است و واشنگتن هيچ وقت افغانها را دروقت ضرورت تنها نخواهد گذاشت.

همچنان “رایان کراکر” سفیر آمریکا در افغانستان میگوید افتتاح قنسولگری امریکا درهرات نشانی از تعهد دراز مدت ایالات متحده در زمینه همکاری با افغانستان است .

در همین حال “داکتر داوود شاه صبا” والی هرات افتتاح نماینده گی سیاسی کشور آمریکا را در این ولایت گامي ديگر در جهت ايجاد روابط دوستانه ميان افغانستان و امريکا خواند.

وی ابراز اميدواري کرد که با افتتاح کنسولگري کشور امريکا در هرات زمينه سرمايه گذاري در عرصه هاي مختلف در اين ولايت بيشتر گردد.

درهمين حال تعدادي ازباشندگان هرات ازگشايش کنسولگري امريکا در اين ولايت ابراز خوش بيني مي کنند وآن را نقطه آغازي در روابط ميان دو کشوروهمچنان سرعت درروند بازسازي ولايت هرات مي دانند.

به باور کارشناسان گشايش کنسولگري ها درولايات کليدي افغانستان به منزله حضور ديپلماتيک امريکا درافغانستان خواهد بود.

مسولان سرکنسولگری ایالات متحده امریکا در هرات میگویند از سال 2002 تا کنون ایالات متحده بیش از 600 میلیون دالر آمریکایی را در بخش پروژه های زیربنایی در ولایتهای غربی افغانستان به مصرف رسانده و این کمکها در آینده نیز افزایش خواهد یافت.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top