افتتاح دو پروژه 5 میلیون دالری در هرات

مسولان ریاست تنظیم آب ولایت هرات میگویند با تکمیل یکی از بزرگترین کانالهای آب در ولسوالی زنده جان این ولایت بیش از 20 هزار جریب زمین زراعتی آبیاری خواهد شد.

فضل احمد ذاکری رئیس تنظیم آب ولایت هرات میگوید این کانال که اظافه از 31 کیلومتر طول دارد به هزینه نزدیک به 5 میلیون دالر آمریکایی از سوی وزارت انرژی آب افغانستان راه اندازی شده است.

وی افزود این کانال دارای سربند، تقسیم کننده آب و دیوار محافظتی نیز بوده و علاوه بر آن 4 کیلومتر این کانال که قبلا تخریب شده بود از نو ساخته میشود.

بنا به اظهارات وی در حال حاضر در حدود ده هزار جریب زمین از آب این کنال آب یاری میشود، اما با تکمیل این پروژه افزون بر جلوگیری از ضایعات آب زمینه برای آبیاری بیش از 20 هزار جریب زمین دیگر نیز فراهم خواهد شد.

آقای ذاکری گفت که با اجرای این پروژه که بخش عمده ساخت آن کمک بلاعوض میباشد زمینه کار برای هزاران نفر در قریه های مختلف که در مسیر این کانال واقع شده فراهم میگردد و بر علاوه بیش ازدو هزار دهقان به صورت مستقیم مستفید خواهند شد.

از طرف دیگر با بهره برداری از پروژه های تولید برق آبی در ولسوالی کرخ هرات دسترسی نزدیک به 1300 فامیل به انرژی برق رایگان تسحیل شد.

با تکمیل این پروژه ها باشنده گان ولسوالی کرخ هرات برعلاوه دسترسی به انرژی برق قادر خواهند شد تا در امور زراعتی و آبیاری، زمینهای شان از برق آبی استفاده نمایند.

مسولین ریاست احیاء و انکشاف دهات هرات میگویند این پروژه ها با قدرت تولید نزدیک به 50 کیلوولت برق تکمیل شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top