افتتاح شورای سرتاسری کودکان سرکس در ولایت هرات

با حضور 150 کودک سومین شورای سرتاسری کودکان سَرکَس در ولایت هرات افتتاح شد. مسئولان دفتر سَرکَس هرات میگویند: در این شورا که کودکان کمپ های مهاجرین این ولایت شامل میباشند مشکلات کودکان بررسی و برای شان از سوی دفتر سرکس و با حضور خود آنان دادخواهی صورت می‌گیرد. از سوی هم شماری از کودکان میگویند: با آنکه درگذشته مشکلات شان به حضور نماینده گان در پارلمان کشور نیز انتقال یافته است، اما رسیدگی به آن صورت نگرفته است.

دفتر سرکس ولایت هرات شورای سرتاسری کودکان را با حضور 150 کودک، که شماری از آنها از کمپ های مهاجرین در هرات جمع آوری شده اند، افتتاح نمود.

حیات‌الله حمید، مسئول بخش رسانه‌ای دفتر سَرکَس ولایت هرات می‌گوید: این کودکان ابتدا با کمک استادان شان چالش‌های خود را بررسی و به حضور مسئولان در هرات و حتی مرکز بازگو خواهند نمود.

آقای حمید می‌گوید: موضوع اصلی این شورای کودکان، اختطاف یا هم همان آدم ربایی است.

او گفته افزایش پدیده ی آدم ربایی درکشور کودکان هرات و دفتر سرکس (مرکز تعلیم و تربیه اطفال) را نگران کرده است.

از سو هم شماری از کودکان این مرکز آموزشی میگویند: چون در اکثر موارد کودکان قربانی خواسته های اختطافگران میشوند، به همین منظور موضوع اصلی مشکلات شان را پدیده آدم ربایی انتخاب کرده اند.

به گفته ی این کودکان با آنکه در سال‌های پیش مشکلات شان تا مجلس نمایندگان کشور و با حضور شمار زیادی از آنان مطرح شده، اما تاکنون به آن رسیدگی صورت نگرفته است.

درهمین حال فرهاد مجیدی، نماینده مردم هرات در پارلمان کشور، مشکل کودکان را، از جمله مشکلات مردم و حتی دولت افغانستان میخواند.

او می‌گوید: نمایندگان مردم در تلاش برطرف سازی پدیده‌های چون ترور، آدم‌ربایی، انفجار و دیگر مواردی که باعث صدمه رسیدن به کودکان وافراد ملکی است میباشند و در راستای برطرف سازی مشکلات کودکان نیز سعی بیشتر خواهند نمود.

سَرکَس هرات یا هم همان مرکز (تعلیمی وتربیوی اطفال افغانستان) حدود سه سال است که در ولایت هرات فعالیت داشته و در این مدت ده‌ها کودک با یادگیری حرفه‌های مختلف از آن فارغ شدند.

این دفتر که نمایندگی اصلی آن در مرکز کشور (کابل) است، در شش ولایت افغانستان فعالیت دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top