افتتاح نماینده گی بیمه وسایط شخص ثالث موتر های خارجی در بندر اسلام قلعه ولایت هرات

به اساس تفاهم نامه ی میان کشور های افغانستان وایران، نماینده گی بیمه وسایط شخص ثالث موتر های خارجی امروز در مرز اسلام قلعه ولایت هرات گشایش یافت. مسوولان گویند: این تفاهم نامه سه ماه پیش بین وزارتهای ترانسپورت افغانستان وایران به امضا رسیده است و قرار است از این پس تمام وسایط خارجی که داخل افغانستان می گردد، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار بگیرد. این درحالیست که پیش از این کشور ایران به خاطر عبور موتر های افغانستان از این مرز به داخل خاک آن کشورحق البیمه دریافت می کرده است.

برای اولین بار نماینده گی بیمه وسایط شخص ثالث موترهای خارجی در بندراسلام قلعه مرز میان افغانستان وایران درولایت هرات گشایش یافت.عکس بیمه ملی

فوزیه احسانی رییس ارتباط خارجی وزارت ترانسپورت زمینی کشورکه به هدف گشایش این نماینده گی در مرز اسلام قلعه به هرات سفرکرده است میگوید: چندی پیش در نشستی با مسوولان مرزی ایران، این تفاهم نامه به امضا رسیده است، تا تمام وسایط خارجی که از مرز عبور می کنند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گیرند.

او گفت: پس از بررسی ها، این تفاهم نامه با شرکت بیمه ملی افغان به امضا رسید و امروز شاهد گشایش نمایندگی آن بودیم.

ازسوی هم: فهد داوود مهمند رییس شرکت بیمه ملی افغان میگوید: که پالیسی های بیمه شخص ثالث کمترین هزینه را نسبت به کشور ایران دریافت می کند، اما در مقابل بیشترین جبران خساره را نسبت به آن کشور انجام می دهد.

آقای مومند افزود: که تلاش ها به خاطر گشایش دفاتر بیمه وسایط شخص ثالث موترهای خارجی در دیگر مرز های حوزه غرب جریان دارد.

در حالی این گفته ها بیان می گردد که هنوز هم نگرانی ها از عدم پذیرش فرهنگ بیمه در کشور جریان دارد.

با آنکه شرکت بیمه از سال 1343 فعالیت دارد اما هنوز هم پذیرایی خوبی از فرهنگ بیمه در کشور نمی شود و نیاز است تا مسوولان دراین باره اقدامات جدی تری نمایند.

این درحالیست که شرکت بیمه ملی افغان درنظر دارد، تا درولایت هرات شماری ازخبرنگاران تحت پوشش بیمه کاروصحت قراردهد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top