افتتاح چهار پروژه تعلیمی در هرات

چهار طرح ساختمانی مربوط به مدیریت معارف ولسوالی پشتون زرغون هرات مورد بهره برداری قرار گرفت.

مسولان ریاست معارف هرات میگویند این طرح ها شامل بهره برداری از دو ساختمان مکتب و دو طرح الحاقیه میباشد که روز گذشته در مربوطات ولسوالی پشتون زرغون هرات مورد بهره برداری قرار گرفت.

بصیر احمد آروین طاهری رئیس معارف ولایت هرات میگوید یکی از مکاتب ساخته شده با دوازده صنف درسی در  قریه “کشکان” ولسوالی پشتون زرغون و دیگری با 5 صنف درسی در قریه “میرآباد “آن ولسوالی از بودجه انکشافی وزارت معارف ساخته شده است.

آقای طاهری میگوید بالغ بر 140 هزار دالر آمریکایی در بخش اعمار این تعمیر و تکمیل ملحقات آن زیر نظر شورای انکشافی به مصرف رسیده است.

رئیس معارف هرات میگوید با بهره برداری از این تاسیسات مشکلات کمبود جای درسی نزدیک به چهار هزار تن از دختران و پسران دانش آموز در مناطق محروم ولسوالی پشتون زرغون بر طرف شده است.

از سوی دیگر دیوار احاطه ای دو باب مکتب دیگر به هزینه بالغ بر 50 هزار دالر آمریکایی به کمک مالی یو نیس اف در ولسوالی پشتون زرغون هرات ساخته شده است.

ولسوالی پشتون زرغون یکی از ولسوالیهای درجه دوم میباشد که در حال حاضر در آن نزدیک به 32 هزار تن از دانش آموزان دختر و پسر در بخشهای ابتدایی ، متوسطه و لیسه سرگرم درس خواندن میباشند.

گفتنیست که در این ولسوالی 46 مکتب فعالیت دارد که از این میان 50 درصد فاقد مکان مناسب درسی میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top