انتقاد مقامات محلی هرات از تغیرو تبدیلیهای زودهنگام در پست قوماندانیها

مقامات محلی هرات میگویند تغییر و تبدیلی های زودهنگام قوماندانهای امنیه ولسوالی های هرات مهمترین دلیل ایجاد نا امنی در آن مناطق میباشد.
gozara

به گفته این مقامات داخله کشور در بسیاری از مواقع به هیچ عنوان وقت کافی را برای قوماندانان امنیه ولسوالیها نمیدهد تا یک پلان و استراتژی نظامی برای حل مشکلات ولسوالی ها روی دست گیرند و قبل از آشنا شدن با منطقه از سمت خود برکنار و یا تبدیل میشوند.

 گفته شده این روند باعث شده تا گروه های مخالف دولت احساس قدرت کنند و دامنه ی فعالیتهای هراس افکنانه را وسعت دهند.

 نثاراحمد پوپل، ولسوال گذره هرات میگوید در جریان سه سال اخیر 15 تن از قوماندانان امنیه در این ولسوالی تبدیل شده که این به نوع سابقه نداشته است.

 به گفته ی وی این روند در بسیاری از مناطق دیگر هرات نیز به چشم خورده و مشکلات بیشماری از جمله تقویت گروه های هراس افکن را به وجود آورده است.

در همین حال شماری از مردم ولسوالی گذره هرات با ابراز خرسندی از کارکرد قوماندان فعلی آن ولسوالی میگویند قبل از این در بسیاری از موارد به دلیل اینکه یک قوماندان امنیه وقت کمی را در این منطقه سپری کرده، نتوانسته اند تا حتی نام او را بشنوند و یا با وی دیداری داشته باشند.

آنان معتقدند که این مسئله باعث عدم اعتماد مردم به دولت میشود.

مردم از قوماندان فعلی گذره اظهار خرسندی نموده و میگویند که فعالیتهای این شخص امنیت را ولسوالی گذره به وجود آورده است.

از سویی دیگر گل احمد سروستانی، قوماندان امنیه ولسوالی گذره هرات میگوید: وضعیت امنیتی این منطقه نسبت به سالهای گذشته تغییرات مثبت زیادی را پیدا کرده که از آن جمله میتوان به متلاشی شدن مهمترین باند های مخالف دولت اشاره داشت.

 وی بیان میدارد که نیاز است تا مردم در بخش توانمندی ها و یا کمبودی های دولت نظر بدهند و مشکلات خود را رونما کنند.

خواستیم تا در این رابطه با صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله صحبتی را داشته باشیم اما با وجود تماس های مکرر موفق به این امر نشدیم.

 ولسوالی گذره پیش از این در 5 ساله قبل نا امن ترین منطقه در ولایت هرات به شمار میرفت.

 در آن زمان در عملیات های تصفیه ای پی در پی مهمترین افراد و لانه های مخالف دولت که در واقعات بی شمار نا امنی دست داشتند از هم پاشیده شدند.

گزارش: شعیب تها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top