بازداشت مديراداري شاروالي ولسوالي انجيل هرات به اتهام رشوه خواری

مديراداري شاروالي ولسوالي انجيل هرات به جرم رشوه ستاني بازداشت گرديد، مسئولان اداره مبارزه با ارتشاه وفساد اداري اين ولايت ميگويند: آنان موفق شده اند تا با همكاري سارنوالي ونيروهاي امنيتي آن ولسوالي روزگذشته محمد ياسر مديراداري شاروالي ولسوالي انجيل را در دفتركارش بالفعل دستگيرنمايند.

وجود فساد و رشوه درادارت افغانستان، همواره مورد انتقاد بوده است، ولي هرازگاهي کارمندان اين ادارات به اتهام فساد و یا رشوه ستانی نيزبازداشت هم ميشوند.

وحيداحمد آزادني سرپرست رياست مبارزه با ارتشا وفساد اداري ولايت هرات ميگويد: در گذشته شکایت هایی مبنی بر اخذ پول در اداره شاروالي ولسوالي انجيل و جود داشت و بالاخره روزگذشته مدير اداري آن از سوی اداره مبارزه با ارتشا وفساد اداري با همكاري  سارنوالي ونيروهاي امنيتي آن ولسوالي با مبلغ پانزده هزار افغانی باالفعل گرفتار گردید.

به گفته مسؤلان مبارزه با رتشا وفساد اداري تحقیقات در اين مورد جریان دارد، وجزئيات بيشتربعدآ به رسانه ها داده خواهد شد.

به باوركارشناسان در حالی که فساد و رشوه ستانی در بسیاری از کشورهای جهان تقریبا ریشه کن گردیده است، اما افغانستان پس از استقرار نظام قانونی بسیار زود در منجلاب فساد غرق گردید، طوری که به نقل ازرسانه هاي غربي آخيرآ مقام اول کشورهای فاسد جهان را بدست آورد.

این در حالی است که یکی از شرایط اساسی که جامعه جهانی در کنفرانس بن دوم به ادامه کمکهایشان در بعد از سال 2014 متعهد شدند، این بود که دولت افغانستان با فساد اداری مبارزه نماید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top