برکناری رئیس و مسئول هوانوردی میدان هوایی هرات، پس از نشست طیاره قطر دراین ولایت

در پیوند به نشست یک طیاره کارگوه عربها در میدان هوایی هرات رئیس  و مسئول بخش کنترول میدان هوایی این ولایت به دستور رئیس جمهور از کار برکنار وشش تن در پیوند به به این قضیه بازداشت شده اند. والی هرات میگوید: این طیاره بدون هیچ گونه اطلاع اداره محلی درمیدان هوایی نشست کرده است. درگذشته نیز عربهای شکارچی از طریق پروازهای هوایی به هرات آمده و به منظور شکار به ولایت حوزه ی غرب رفته اند.IMG_0677_fa_rszd

مقامهای محلی درهرات میگویند: در چند روز گذشته یک فروند طیاره کارگوه که ظاهرآ از کشور قطر آمده است، به میدان هوایی نشست کرده است.

محمد آصف رحیمی والی هرات میگوید: تا به حال دقیق معلوم نیست، که این طیاره به چه منظوری آمده است و این خشم رئیس جمهور را بر انگیخته است.

به گفته ی او: رئیس میدان و مسئول بخش کنترول هوانوردی میدان هوایی هرات، بدستور رئیس جمهور از کار برکنار شده اند و شش تن از افرادی که قرار بود، این وسایط را تحویل بگیرند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردیده اند.

والی هرات میگوید که این طیاره کارگوه حدود ده واسطه نقلیه زرهی و غیر زرهی و مقداری مواد خوراکی را به میدان هوایی هرات پائین کرده است.

محمد آصف رحیمی گفت: قرار است یک هیئتی که از سوی رئیس جمهوری توظیف شده اند، به منظور تحقیق وبررسی بیشتر این موضوع به هرات بیآیند.

این موضوع تازه گی ندارد، درسالهای قبل نیز عراب شکارچی ، به بهانه ی شکار پرنده گان و حیوانات نادر توسط طیاره به هرات و ازاینجا توسط وسایط شخصی از طریق زمین به ولایات فراه و نیمروز میروند.

این درحالیست که طی چند سال گذشته نیز از سوی اقشار مختلف جامعه بخصوص نماینده گان مردم در مجلسین و جامعه ی مدنی، نقض فرمان منع شکار که از سوی رییس جمهور کرزی صادر شده بود، توسط عرب ها در داخل افغانستان به شدت انتقاد کردند.

شماری از کارشناسان امور نیز میگویند: فرمان رییس جمهور کرزی در مورد منع شکار در افغانستان قانون است و این قانون هرازگاهی توسط خارجی ها در افغانستان نقض شده است.

برخی از مردم میگویند: افغانستان به دلیل داشتن پرنده گان وحشی و کم یاب، جای خوبی برای شکارچیان خوش گذران است.

آنان، شکار پرنده گان را توسط عرب ها، عیاشی و خوش گذرانی می دانند، که عرب ها در افغانستان به دنبال آن آمده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top