برگذاری مسابقه ی قرآنی بمناسبت میلاد النبی”ص” در هرات

 بمناسبت میلاد النبی و هفته وحدت مسابقه قرآنی از رحلت تا ولادت پیامبر اسلام در دو رشته حفظ و قرائت بین شاگردان ذکور و اناث مکاتب خصوصی و دولتی شهر هرات برگذار شد. این مسابقات توسط لیسه های عالی خصوصی بعثت با همکاری سازمان متخصصان توسعه افغانستان برگزار شد، که گفته میشود: یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی نشان دادن وحدت موجود بین مردم در افغانستان میشود. 20151220_140018

این مسابقه که از دو روز قبل میان قاریان و حافظان قرآنکریم  برگذار شده بود، توسط چهار داور برجسته قرآنی ولایت هرات اداره میشد.

برگذار کننده گان این برنامه میگویند: یکی از اهداف برگزاری این مسابقات نشان دادن وحدت حاکم و موجود بین مردم و اقوام مختلف در کشور است.

آنان میگویند: امیدواریم در سایه وحدت و همدلی برگرفته از قرآن کریم بتوانیم صلابت و قدرت اتحاد بین اقوام مختلف جامعه را حفظ کنیم و همانگونه که در گذشته، ثابت کردیم نشان دهیم که کسی نمی‌تواند به این سرزمین چشم طمع داشته و تفرقه ایجاد کند.

درهمین حال شماری از قاریان و حافظ قرآنکریم میگویند: در سایه تعالیم قرآن کریم اجازه نخواهیم داد، به بهانه شیعه و سنی بین مسلمانان اختلاف بیاندازند و این از فرهنگ قرآنی ماست و آن را ثابت کرده‌ایم.

سید نذیر میگوید: با برگزاری این مسابقات خواهیم توانست تا اسلام واقعی را در برابر اسلام دروغین و افراطی معرفی کنیم.

گفته میشود: بیش از 150 قاری و حافظ قرآن کریم، از مکاتب خصوصی و دولتی شهر هرات در این مسابقه شرکت نمودند، که حداقل 30 درصد آنان را دختران تشکیل می داد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top