برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در مقر قوماندانی حمایت قاطع در ولایت هرات

به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زنان نمایشگاه صنایع دستی زنان در مقر قوماندانی نیروهای حمایت قاطع در ولایت هرات برگزار شد.

دراین نمایشگاه آثار دستی و تولیدی زنان هرات به نمایش گذاشته شده است.

نظامیان حمایت قاطع به منظور حمایت خانم ها در راستای هشتم مارچ روز جهانی زن، این نمایشگاه را برگزار کرده اند.

سیلواتور امپریل معاون عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان میگوید: در بخش های مشوره دهی و حمایت از مردم افغانستان، تا زمانیکه نیاز باشد، در کنار دولت و مردم افغانستان میمانند.

وی دست آوردهای زنان افغان را طی سالهای اخیر چشمگیر خواند و گفت حضور زنان در سطح جامعه افغانی روز به روز در حال رشد است.

همچنان سیلواتور انجیلیاتو قوماندان نیروهای حمایت قاطع در غرب افغانستان تاکید دارد، از آنجایکه نیروهای حمایت قاطع در نقش مشوره دهی و آموزشی در بخش های مختلف درافغانستان فعالیت دارند، این فرصت خوبی است تا زنان بتوانند توانمندی های شان را به نمایش بگذارند.

از طرف دیگر انیسه سروری رئیس امور زنان ولایت هرات میگوید: این یک امیدی است برای خانمها که مطمئن میشوند، هنوز هم جامعه جهانی از آنها حمایت میکند و این حمایت ها باید در سطوح بزرگتر نیز صورت بگیرد.

همچنان الینا فروتن یک تن از زنان تجارت پیشه در ولایت هرات، برگزاری این نمایشگاه را برای حمایت از زنان امیدوار کننده میخواند.

درهمین حال مقام های محلی درهرات میگویند: به دستاورد های که زنان طی سال ها رنج و مشقت به دست آورده اند، در مذاکرات صلح هیچ خللی وارد نخواهد شد.

عبدالقیم رحیمی والی هرات میگوید: زنان کشور در این اواخر فعالیت‌های چشم‌گیری داشته اند و حمایت جامعه جهانی در کسب این دست آورد تاثیر بسزایی داشته است.

وی تاکید دارد که در مذاکرات صلح، باید نقش زنان پر رنگ باشد.

فعالیت و پروژه های که در راستای تحقق حقوق زنان افغان راه اندازی میشود، جز فعالیت های بخش جندر ماموریت حمایت قاطع محسوب میشود و برگزاری این نمایشگاه امید بیشتری را برای خانم های اشتراک کننده دراین برنامه زنده کرده است.

گزارش: آدینه قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top