برگزاری ورکشاپ آموزشی جهت جلوگیری از واقعات خشونت علیه زنان برای خبرنگاران افغان در دوبی

ورکشاپ سه روزه آموزشی  جهت کاهش واقعات خشونت علیه زنان ، بیماریهای ساری و پوشش خبری حوادث طبیعی از سوی سفارت ایالات متحده آمریکا برای خبرنگاران افغان در شهر دوبی کشور امارات برگزار گردید.

SAM_1954

در این ورکشاپ که از سوی سفارت ایالات متحده آمریکا در کابل برگزار شده بود یازده تن از خبرنگاران ولایات کابل، هرات، مزار و غزنی اشتراک نموده بودند.

“گوستاو آوین ”  مسول برگزاری برنامه های انکشافی ایالات متحده آمریکا  میگوید هدف از راه اندازی این پروگرام، بلندبردن سطح آگاهی خبرنگاران در جهت آگاهی دهی به مردم افغانستان پیرامون جایگاه زنان در جامعه، معلومات دهی پیرامون حوادث طبیعی و جلوگیری از شیوع بیماریهای ساری میباشد.

وی افزود افغانستان از جمله کشورهایی است که  آمار خشونت علیه زنان در آن زیاد بوده و نیاز است تا خبرنگاران با همکاری علما، بزرگان قوم و نهادهای حمایت کننده از زنان در عرصه آگاهی دهی مردم اقدام نمایند.

آقای گستاو همچنان از بلند بودن آمار مبتلایان به بیماری آنفولانزا در افغانستان اظهار نگرانی کرده و گفته است که این بیماری ساری سالانه هزاران تن را به خود مبتلا مینماید.

شعیب تنها شکران خبرنگار آژانس خبرسانی کهندژ  که در این ورکشاپ آموزشی اشتراک نموده است میگوید این برای اولین بار است که چنین ورکشاپی جهت آگاهی دهی خبرنگاران در مورد مسائل خشونت علیه زنان، بیماریهای ساری و حوادث طبیعی برگزار میشود.

وی افزود این گونه ورکشاپها میتواند اثرات مثبتی در عرصه گزارش دهی خبرنگاران داشته باشد تا بتوانند مردم را از نکات مضر موضوعات مطرح شده در جریان بگذارند.

افغانستان از جمله کشورهایی محسوب میشود که سالانه از ناحیه خشونت علیه زنان، بیماریهای ساری و حوادث طبیعی بیشترین تلفات و خسارات را متقبل میشود.

به باورکارشناسان امور، رسانه های صوتی و تصویری میتوانند به همکاری ارگانهای مربوطه با ارعه گزارشهای دقیق و به موقع خود سطح آگاهی مردم را بالا برده تا از روند رو به افزایش واقعات خشونت علیه زنان و شیوع هر چه بیشتر بیماریهای ساری و خسارات ناشی از حوادث طبیعی در کشور جلوگیری نمایند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top