بهره‌برداری از پنج پروژه صحی به ارزش نزدیک به بیست میلیون افغانی در هرات

با حضور وزیر صحت عامه کشور صبح‌امروز پنج پروژه صحی به ارزش نزدیک به بیست میلیون افغانی، گشایش و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمدرفیق شیرزی سخن‌گو و مدیر اداری شفاخانه‌ای مرکزی هرات می‌گوید یکی از این پروژه‌ها شامل بخش آی‌سی‌یو ICU یا مراقبت‌های ویژه بوده که در دو طبقه به شکل پخته و اساسی و با تمام امکانات مدرن ساخته شده است.

وی گفت هزینه این پروژه 60 میلیون افغانی می‌باشد که از سوی حکومت افغانستان پرداخت می‎گردد.

شیرزی افزود که پروژه دوم انتظار خانه می‌باشد که از سوی دفتر تیکا آژانس انسجام هم‌کاری‌های صدارت عظمای ترکیه به شکل دو طبقه پخته و اساسی و با تمام امکانات مدرن با زیر بنای 220 مترمربع ساخته شده است.

بخش مراقبت‌های جدی شفاخانه‌ای مرکزی هرات

وی ادامه داد که هزینه این پروژه 94 هزار دالر آمریکایی می‌باشد که از سوی دفتر تیکا در این ولایت پرداخت گردیده است.

هم‌چنان سخن‌گو و مدیر اداری شفاخانه‌ای مرکزی هرات در ادامه گفت که بخش تریاژ سنتر که بیماران کتلوی را زیر پوشش قرار می‌دهد به هزینه‌ای چهل هزار دالر آمریکایی از بودجه مساعدت دفتر سازمان صحی جهانی ساخته شده است.

وی گفت که پروژه دیگر ارتقای بخش دیالیز می‌باشد و هم‎چنان پروژه پنجم نیز وصل شدن شفاخانه‌ای مرکزی هرات با شفاخانه‌های جهان است.

او گفت با تکمیل این پروژه و از طریق تلی میدیسن داکتران هرات با داکتر خارجی در تماس شده و در قسمت بیماری‌های حاد مشوره خواهند کرد.

در حالی این پروژه‌ها افتتاح می‌گردد که به گفته‌ای مقام‌های ارشد وزارت صحت کشور قرار است به‌زودی یک شفاخانه ویژه برای بیماری‌های کتلوی و یک شفاخانه‌ای دیگر برای کودکان در ولایت هرات تهداب‌گذاری گردد.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top