تاجران وکارگران با راه اندازی تظاهرات، دروازه گمرک هرات را مسدود ساختند

ده ها کارگر و تاجر ملی صبح روز 5 شنبه دروازه ای ریاست گمرک ولایت هرات را به دلیل تبعیض قایل شدن میان تاجران و وجود کارگران خیالی مسدود کرده اند. شماری از کارگران می گویند: نیمی از کارگرانی که در گمرک کار می کنند، به شکل خیالی هستند و فقظ در زمان تقسیم کردن پول حضور پیدا می کنند. از سوی هم مسوولان ریاست گمرک هرات این گفته ها را تایید می کنند و می گویند: تلاش خواهند کرد تا این مشکلات را مرفوع سازند.

ده ها تاجر ملی و کارگران گمرک هرات بدلیل آنچه بی عدالتی در آن اداره عنوان میکنند، دست به تظاهرات زده و دروازه ای ریاست گمرک ولایت هرات را به دلیل تبعیض قایل شدن میان ولایت ها و حضور کارگران خیالی مسدود کرده اند.DSC09360

این کارگران می گویند: زمانیکه اموال تاجران را تخلیله می کنند، بین پنجاه تا هشتاد کارگر بیشتر حضور ندارد، اما در زمان تقسیم پول های کارگری شان بین حدود دوصد پنجاه نفردیگه بنام های اداره های دولتی و ارگان های نظامی تقسیم میگردد.

آنان می گویند: از سوی اداره گمرک هرات به این کارگران خیالی کارت رسمی، کار توزیع شده است، ولی فقط روز آخر هفته در زمان تقسیم پول حضورشان مشاهده میگردد.

معترضین اداره گمرک هرات را به بی کفایتی و بی وعدالتی متهم کرده میگویند: عدم تخصص رئیس گمرک هرات، باعث شده است تا واردات تجار از طریق بندر اسلام قلعه هرات نسبت به هر زمان دیگری کاهش یابد.

با این حال رییس گمرک ولایت هرات بخشی از این گفته ها را می پذیرد و می گوید: حضور پیش از حد کارمندان اداره های تفتیش سبب کندی کار شده است.

او به مردم وعده می سپارد که به زودی تمامی مشکلات آنان را حل خواهد کرد.

از سوی هم محمد آصف رحیمی والی هرات میگوید: برای بررسی این موضوع هیئتی را تشکیل داده است وبزودی نتیجه آن اعلان خواهد گردید.

با این همه کارگران ادعا می کنند تا زمانیکه به خواست آنان توجه نگردد بازهم به اعتراض خود ادامه خواهند داد و دروازه ای گمرک را مکرر بسته خواهند نمود.

گمرک ولایت هرات از جمله بزرگترین گمرک های کشور به شمار می رود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top