تبدیلی قوماندان آیساف در زون غرب

قوماندان جدید نیروهای آیساف درغرب افغانستان معرفی شد.

در این مراسم که امروز در پایگاه نیروهای آیساف واقع در میدان هوایی ولایت هرات برگزار شده بود شماری از مقامات محلی هرات به همراه رئیس ارکان و سفیر کشور ایتالیا نیز اشتراک نموده بودند.

برید جنرال کلودیو گراتسیانو رئیس ارکان قوای ایتالیا که در مراسم تبدیلی قوماندان آیساف در زون غرب اشتراک نموده بود گفت: افغانستان نیاز به بازسازی و امنیت دارد تا مردم به زندگی عادی خویش بر گردند.

 او گفت از زمانیکه نیروهای بین المللی به همکاری سربازان افغان در تا مین امنیت تلاش میکنند مخالفین دولت افغانستان کمترمیتوانند در مناطق مختلف این کشور مردم را مورد آزار قرار دهند .

وی در جریان این مراسم ویژه، قوماندانی آیساف را از جنرال ایرینا به جنرال ماتینا واگذار نمود.

در همین حال جنرال ایرینا که مأموریت شش ماهه اش درغرب افغانستان به پایان رسیده است گفت: اجرای وظیفه در افغانستان یک تجربه بزرگ برای من و هم قطارانم بود.

وی گفت: دراین مدت تمام تلاش من این بود که تا به مردم افغانستان در راه رسیدن به صلح و انکشاف کمک نمایم .

از طرف دیگر جنرال ماتینا قوماندان جدید نیروهای آیساف هدف اصلی حضور جامعه جهانی را کمک به بازسازی و تأمین امنیت مردم افغانستان اعلام کرد.

وی اظهار امیدواری نمود تا بتواند در جریان ماموریت شش ماهه خود در قسمت آموزش نیروهای امنیتی افغان و تطبیق پروژه های بازسازی در ولایات هرات، فراه، غور و بادغیس موثر واقع شود.

گفتنیست در جریان یک سال گذشته سربازان ایتالیایی در افغانستان از 4000 به 2900 سرباز کاهش نمودند و حالا این نیروها نقش حمایوی را به خود گرفتند.

مقامات افغان میگویند در حال حاضر 70 فیصد از ولسوالیها و رهبری 80 فیصد از عملیاتها را در زون غرب نیروهای امنیتی افغان به دوش دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top