تجلیل ازسی و سومین سالروزپیروزی انقلاب اسلامی ایران درهرات

به مناسبت فرا رسیدن سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همایشی از سوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات شب گذشته با حضور مقامات دولتی ، نمایندگان سیاسی کشورهای خارجی، علمای دینی، اساتید دانشگاه و متنفذین برگزار گردید.

در این محفل به اثرات انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای اسلامی دیگر و بیداری اسلامی در جهان عرب از سوی سرکنسول کشور ایران پرداخته شد.

رحیم محمدی یکتا سرکنسول ایران درشهرهرات گفت: پیام مسئولین و مقامات نظام ایران پیام دوستی و همدلی برای انسانها خصوصا مردم مسلمان افغانستان است.

رحیم محمدی یکتا سرکنسول جمهوری اسلامی ایران درمحفل تجلیل ازسی وسومین سالروزپیروزی انقلاب اسلامی ایران در هرات گفت: انقلاب هایی که اخیرا” در کشورهای عربی به وقوع پیوسته، الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 میباشد.

وی افزود: پیام مسئولین نظام ایران، پیام دوستی و همدلی است و میبایست با اجرای دستورات اسلام، برادری و اتحاد در میان امت اسلامی بیشتر شود.

وی گفت:  ایران با هیچ کشوری مخالف و دشمن نیست، مگر آن دولتی های  که خواسته باشد به حقوق دیگران تجاوز نمایند.

همچنان والی هرات در صحبت هایش به تداوم و استحکام هرچه بیشتر روابط دوستان وبرادرانه  میان افغانستان و ایران تاکید نمود.

داوود صبا والی هرات روابط مستحکم و دوستانه میان افغانستان و ایران را از خواسته های دولت و مردم افغانستان عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهایی است که در ساخت و ساز افغانستان به خصوص هرات کمک های بسیاری را انجام داده است.

وی همچنان از کمکهای کشور ایران در ساخت راه آهن هرات – خاف ابراز قدردانی کرد و گفت: این خط راه اهن به مبادلات تجارتی میان دو کشور کمک بسیاری را خواهد رساند.

دربیست دوم  بهمن سال 1357 روز انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید و ازآن زمان تاکنون همه ساله دولت ایران ازاین پیروزی تجلیل مینماید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top