تجلیل از 24 حوت سی و سومین سالروز قیام مردم هرات علیه حکومت کمونیستی

از 24 حوت ، سی و سومین سالروز قیام مردم هرات در برابر حکومت وقت و کشته شدن بیش از 20 هزار تن از مردم این ولایت در چنین روزی یادبود به عمل آمد .

هزاران تن از اقشار مختلف مردم ، مجاهدین ، بازماندگان شهدا ، معلولین و مقامات دولتی با تجمع در مزار شهدای گمنام در شمال هرات یاد و خاطره آنان را گرامی داشته یک بار دیگر با آرمانهای والای شهدا تجدید میثاق کردند .

در مراسم امروزی که با راه پیمائی مردم از شهر هرات تا مزار شهدای گمنام در کوه های شمال هرات آغاز گردید مردم با سردادن شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل، کشته شدن افراد ملکی در ولایت قندهار را به شدت محکوم کردند .

مظاهره کننده گان یک بار دیگر به نیروهای خارجی مستقر در افغانستان هشدار دادند که اگر به بی توجهی های شان در برابر ملت مسلمان افغانستان ادامه دهند ، مردم دست به قیام زده و جهاد مسلحانه اعلام خواهند کرد .

میر فاروق حسینی یک تن از افراد با نفوذ در هرات که در این مراسم اشتراک نموده بود گفت : گذشتگان مان در برابر تجاوزگران شرق مردانه ایستادند و آنانرا با شکست روبرو نمودند ، این مردم فرزندان همان مردان دیروز اند و هر گز زیر بار ظلم و تجاوز نخواهند رفت .

در بخشی از مراسم امروز  اصیل الدین جامی معاون مقام ولایت هرات ۲۴ حوت را به عنوان یک روز ملی در تاریخ افغانستان عنوان کرد و از مردم خواست تا به پاس خون شهدا در تامین امنیت و بازسازی کشور سهیم شوند.

وی 24 حوت را حماسه ای بیاد ماندنی در تاریخ افغانستان دانست .

در حالی از ۲۴ حوت در ولایت هرات تجلیل می شود که اکثر خانواده های شهدا هنوز هم در وضعیت نا مناسبی به سر می برند .

کارشناسان می گویند طی چند سال گذشته دولت مرکزی توجه جدی به خانواده های شهدا و معلولین نداشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top