تظاهرات خشونت آمیز باشنده گان مرزی هرات برعلیه کشور ایران

ده ها تن از باشنده گان مناطق مرزی هرات ظهر امروز در مقابل دفتر قنسولگری کشور ایران در هرات دست به تظاهرات خشونت آمیز زدند.

تظاهرکننده گان با پرتاب سنگهای کوچک وبزرگ شیشه های اطاقهای اداری و دروازه  قنسولگری کشور ایران را شکستاندند و این عمل منجر شد تا سربازان پولیس، اقدام به فیرهای هوایی نمایند.

عبدالکریم یکتن از مظاهره کننده گان میگوید در جریان دو ماه اخیر سال روان 26 تن از باشنده گان مناطق مرزی هرات که قصد رفتن به کشور ایران داشتند به دلایل نامعلومی از سوی مرزبانان کشور ایران به قتل رسیدند.

وی افزود یکی از اهداف عمده راه اندازی تظاهرات این بوده که حکومت افغانستان نتوانست این موضوع را از راه دیپلوماسی حل نماید و کشور ایران هم تا کنون اجساد افغانان کشته شده را به اقاربشان تسلیم نکرده است.

در جریان تظاهرات ، پولیس به خاطر متفرق شدن تظاهرکننده گان اقدام به فیرهای هوایی نمود که این موضوع باعث شد تا مردم فرار کنند و شماری از آنان زخمهای سطحی بردارند.

یکتن از داکتران هرات که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت در جریان این تظاهرات نزدیک به ده تن از مردم به صورت سطحی زخمی شدند.

در همین حال عبدالحمید حمیدی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات میگوید این تظاهرات بدون هماهنگی با ارگانهای امنیتی صورت گرفت و این موضوع باعث شد که تظاهراتشان به خشونت کشانیده شود.

وی افزود در این زمینه تحقیقات آغاز شده و نتیجه بعدا” به رسانه ها داده خواهد شد.

مسولان دفتر قنسولگری کشور ایران در هرات تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top