تظاهرات ضد ایرانی باشنده گان ولسوالی کهسان هرات

ده ها تن از باشنده گان ولسوالی کهسان هرات با مسدود نمودن شاهراه هرات – اسلام قلعه دست به تظاهرات زدند.

ax

این افراد به دلیل آنچه بی توجه ای حکومت در قبال کشتن ۱۳ تن از اقاربشان از سوی نیروهای مرزی ایران میخوانند دست به تظاهرات زدند.

شمس الدین یکتن از این مظاهره کننده گان میگوید حدودا سه و نیم سال قبل ۱۳ تن از اقاربشان که جهت کار به سمت کشور ایران میرفتند در خاک ایران از سوی نیروهای مرزی آن کشور بازداشت و سپس تیرباران شدند.

وی افزود با اینکه حکومت افغانستان وعده داده بود تا در این زمینه با مسولان وزارت خارجه ایران صحبت میکند اما تابه حال هیچ اقدامی به منظور رسیدگی به خواسته های شان صورت نگرفته است.

مظاهره کننده گان که برای ۵ ساعت شاهراه هرات – اسلام قلعه را مسدود نمودند و با سردادن شعارهای مرگ بر ایران به دولت هشدار دادند در صورتیکه ایران غرامت خون اقاربشان که گفته میشود از سوی مرزبانان ایرانی کشته شدند را نپردازد آنها ۱۳ تن از اتباع ایرانی را در ولایت هرات را شناسایی کرده و آنها را به قتل خواهند رساند.

در همین حال اصیل الدین جامی معاون والی هرات میگوید بررسی در این زمینه جریان دارد و نتیجه تحقیقات بعدا با رسانه ها شریک خواهد شد.

این در حالیست که مسولان کنسولگری کشور ایران در هرات قبلا گفته بودند در صورتیکه افراد معترض اسناد و شواهدی مبنی بر کشته شدن اقاربشان توسط مرزبانان ایرانی برایشان ارایه نمایند حاضراند به خواسته های شان رسیده گی نمایند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top