تظاهرات مردم هرات بر علیه اقدامات اخیر پاکستان

صد ها تن از مردم هرات با برگزاری یک تظاهرات و راهپیمایی بر علیه پاکستان، شعارهای الله اکبر و مرگ بر متجاوز سر دادند.

tan

این تظاهرات از سوی فعالان مدنی، متنفذین و مردم هرات برگزار شده بود و در آن دخالتهای نظامی پاکستان در خاک کشورمان به شدت محکوم شد.

اعتراض کنندگان جامعه جهانی را متهم به همکاری با پاکستان کرده و خواهان این شدند تا  سازمان ملل متحد این قضیه را در شورای امنیت به بررسی بگیرد.

در این تظاهرات، مردم ولایت هرات با پرچمهای در دست داشته ی خود از منطقه ی شهر نو الی مقابل دفتر والی هرات به تظاهرات اعتراض آمیز بر علیه پاکستان پرداختند.

شماری از اشتراک کنندگان در این تظاهرات حملات راکتی اخیر کشور پاکستان را بر مواضع پولیس سرحدی در ولسوالی گوشته ننگرهار محکوم نموده و خواهان واکنش جدی دولت مرکزی با عاملین قضیه گردیدند.

افراد معترض شعار دادند در صورت اینکه نظامیان پاکستانی دست از گستاخی های خود برندارند؛ دسته دسته بسیج شده و برای حفظ از مرزهای کشور، با پاکستان وارد نبرد خواهند شد.

آنان همچنان از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار این شدند تا این قضیه را به طور جدی دنبال کرده و مانع پیشروی های پاکستان به داخل خاک افغانستان شود.

این برای چندمین بار است که مردم ولایت هرات برای محکوم نمودن تجاوزهای پاکستان به حریم مرزی افغانستان، به خیابانها آمده و دست به تظاهرات میزنند.

پیش از این ده ها تن از محصلین پوهنتون ولایت هرات در این زمینه اعتراضهایی را انجام داده بودند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top