تظاهرات مردم هرات به حمایت از پناهنده گان افغانستان در اروپا

ده ها تن از فعالان جامعه مدنی واحزاب سیاسی به منظور حمایت از پناه جویان افغانستان، به دروازه دفتر UNHCR در ولایت هرات جمع شدند. معترضین میگویند: پناه جویان افغان با هزاران مشکل وخطر از مرگ خودرا به اروپا رسانیده اند و نباید مورد تبعیض قرار بگیرند ویا به دوباره به کشور شان برگردند.

فعالان مدنی احزاب سیاسی و شماری ازمردم هرات امروز با تجمع به دروازه دفتر UNHCR کمیساریای عالی پناهندگان که از جمله زیرمجموعه‌های سازمان ملل در هرات است، گرد هم آمده و خواهان ازمیان برداشتن تبعیض میان پناهنده گان، افغانستان با دیگر کشورها در اتحادیه اروپا گردیدند. DSC08091

معترضین میگویند: طی 13 سال گذشته نه جامعه جهانی و نه هم دولت افغانستان هیچگونه کار موثری که مهمترین آن تامین امنیت و آماده سازی زمینه های شغلی است، نتوانستند برای مردم مهیا نمایند.

آنان میگویند: اکنون ده ها هزار خانواده به قصد رهای از مرگ تدریجی و نبود امنیت درکشور، به منظور پناهنده گی به کشورهای اروپایی رفته اند، باید مطابق به کنوانسیون های بین المللی، درخواست های شان مورد قبول آن کشورها قرار بگیرد و دوباره ، به کشورشان برگردانده نشوند.

همچنان این متعترضین دولت افغانستان را به بی کفایتی متهم کرده میگویند: که روسای جمهور واجرائیه توانایی تامین امنیت نسبی همین مردمی را که در داخل کشورهستند را ندارند، چه برسد، پناهنده گانی که با هزاران رنج و مشقت خودرا به کشورهای اروپایی رسانیده اند، دوباره برگردانده شوند.

این فعالان مدنی میگویند: افغانستان هنوز امنیت ندارد، هنوز دراین کشور، زنان، اطفال و مردان بیگناه سربریده میشوند و سازمان ملل متحد، باید به کنواسیونها بین المللی که خودشان برای ما در افغانستان آورده اند، احترام بگذارند.

آنان میگویند: اگر به این خواست آنها توجه صورت نگیرد و همچنان تبعیض میان مهاجران افغانستان وکشورهای مانند سوریه وعراق در اتحادیه اروپا ادامه داشته باشد، درآینده نیز دست به تظاهرات گسترده تری خواهند زد.

این گرد همآیی با صدور قطع نامه ی از سوی نهادهای مدنی، احزاب سیاسی و شماری از مردم هرات به پایان رسید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top