تظاهرات مسالمت آمیز خبرنگاران غرب افغانستان در ولایت هرات

ده ها تن از خبرنگاران در ولایت هرات امروز در مقابل ساختمان ولایت تجمع کرده و خواهان مجازات عاملان حمله بر خبرنگاران گرديدند.

khabarnagaran

افزايش واقعات خشونت عليه خبرنگاران طي يك ماه اخير در ولایت هرات بيسابقه خوانده شده ، چنانكه گفته ميشود از آغاز سالروان تا اكنون این چهارمین باري است که خبرنگاران از سوی مقامات دولتی و افراد مسلح  ناشناس ، مورد حملات فزیکی و مسلحانه قرار می گیرند.

در تازه ترين مورد عصر دیروز  خبرنگار يكي از راديو هاي محلي هرات از سوي افراد مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفت كه شديدا زخمي شد.

قبل براين نيز افراد مسلح ناشناس مسئول یک تلویزیون محلی هرات را مورد حمله قرار دادند كه تا هنوز عاملين آن شناسايي و دستگير نشده است.

لت و كوب دو كارمند یک تلويزيون محلی هرات از سوي نيروهاي امنيتي درجريان هفته گذشته و عدم پيگيري اين قضايا، باعث شد تا خبرنگاران دست به تجمع زده و از مسؤلان بخواهند تا به اين مشكلات رسيده گي نمايند.

نهاد های مدافع از خبرنگاران درهرات، خشونت علیه فعالان رسانه ای را به شدت محکوم کرده از حکومت  مي خواهند تاعاملان این خشونت ها را شناسایی کند.

خلیل امیری رییس مرکز حمایت از خبرنگاران درغرب كشورمی گوید: عدم توجه دولتمردان با آنچه علیه خبرنگاران رخ می دهد، باعث شده تا این گونه خشونت ها افزایش یابد

او هشدار ميدهد در صورتكه مقام های محلی هرات به خواست های آنان توجه نکنند و جلو خشونت علیه خبرنگاران را نگيرند آنان برنامه شدید تری رابه اجرا ميگذارند.

اين نگراني ها در حالي صورت ميگيرد كه مسؤلان محلي هرات تاكيد دارند كه نيروهاي امنيتي مصمم به پيگيري جدي قضيه ميباشند.

اصيل الدين جامي معاون والي هرات در صحبت با خبرنگاران گفت: به مسؤلان امنيتي وظيفه داده شده است تا عاملين را شناسايي و به پنجه قانون بسپارند.

درعين حال رحمت الله صافي قوماندان امنيه هرات از تشكيل كميسيون مختلط نهاد هاي استخباراتي جهت پيگيري اين رويداد ها خبر داد.

ماه اول سالروان را خبرنگاران افغان توام با خشونت به پايان رساندند چنانكه گفته ميشود در جريان يكماه  اخير، هشت مورد خشونت عليه خبرنگاران در ولایات غور، فراه، تخار، سمنگان، بدخشان وهرات بوقوع پيوسته است كه در جريان آن ده تن مجروح و مورد لت وكوب قرار گرفتند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top