تظاهرات شماری از باشنده گان شهر هرات

شماری از باشنده گان شهر هرات بنا به آنچه آنان برگزاری انتخابات شورای ولایتی این ولایت در کابل عنوان میکنند امروز دست به تظاهرات زدند.

مظاهره کننده گان در مقابل دروازه استادیوم ورزشی هرات مخالفت شدید خود را با برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای ولایتی هرات در کابل اعلان نمودند.

سه روز قبل انتخابات هیات رئیسه شورای ولایتی هرات با غیابت هفت تن از اعضای این شورا در کابل برگزار گردید که در نتیجه رئیس و اعضای آن انتخاب شدند.

در همین حال صبح امروز شماری از باشنده گان شهر هرات در جریان یک تظاهرات مسالمت آمیز خواهان برگزاری انتخابات مجدد شورای ولایتی در شهر هرات گردیدند.

آنان میگویند انتخابات شورای ولایتی هرات که در کابل برگزار شده انتخابات نبوده بلکه انتصاب بوده است.

داکتر ظاهر فیض زاده رئیس اسبق شورای ولایتی هرات که در جمع مظاهره کننده گان حضور داشت گفت که انتخابات شورای ولایتی هرات در کابل غیر قانونی بوده و دولت باید عدالت را در نظر بگیرد.

وی میگوید فساد اداری گسترده در مرکز کشور باعث شده تا این انتخابات با غیابت هفت تن از اعضای شورای ولایتی برگزار شود.

از طرف دیگر جهانتاب طاهری یکتن دیگر از اعضای شورای ولایتی هرات میگوید اگر دولت مرکزی به خواست آنان توجه نکند آنها در آینده نیز دست به تظاهرات گسترده تر خواهند زد.

همچنان داکتر داوود شاه صبا والی هرات نیز مخالفت شدید خود را با برگزاری انتخابات شورای ولایتی هرات در کابل اعلان نموده و خواهان برگزاری مجدد این انتخابات در شهر هرات شده است.

والی هرات میگوید انتخاباتی که دور از دید رسانه ها، جامعه مدنی و احذاب سیاسی برگزار گردد مردود بوده و عادلانه نخواهد بود.

این در حالیست که احمد وحید قتالی که سه روز قبل در انتخابات شورای ولایتی به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد میگوید که انتخاب او با حضور نماینده گان اداره مستقل ارگانهای محل صورت گرفته و با اکثریت آراء وکیلان انتخاب شده است.

او میگوید ادعای اعتراض کننده گان بجا نبوده و آنها قصد دارند شخص معینی را در این پست انتخاب نمایند.

شورای ولایتی هرات دارای 19 عضو بوده که همه ساله در جریان انتخابات، رئیس و هیات رئیسه آن با آرای اکثریت وکلا انتخاب میگردند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top