تظاهرات و اعلان اعتصاب کاری هزاران تن از باشنده گان شهر هرات

در پی قتل فرزند اختطاف شده یکتن از تاجران هرات هزاران تن از باشنده گان این ولایت صبح امروز در مقابل ساختمان مقام ولایت دست به تظاهرات زدند و اعلان اعتصاب سرتاسری نمودند.

دست کم 4 هزار تن از باشنده گان شهر هرات متشکل از اتحادیه اصناف، داکتران، تاجران و مردم عادی ساعت 9 صبح امروز در در این تظاهرات اشتراک نمودند و با سردادن شعارهای “مرگ بر اختطاف گر” و “آدم ربا باید اعدام شود” اعتصاب کاریشان را اعلان نمودند.

عبدالحمید حمیدی آمر امنیت قوماندانی امنیه هرات میگوید این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی در مقابل ساختمان مقام ولایت آغاز شد و بدون هیچ مشکل امنیتی خاتمه یافت.

این تظاهرات درست دو روز بعد از قتل فرزند نوجوان اختطاف شده یک تن از تاجران شهر هرات صورت میگیرد .

این کودک 10 ساله یک ماه قبل از سوی محافظ امنیتی پدرش ربوده شد که سرانجام بعد از یک ماه جسدش از سوی نیروهای امنیتی کشف و بدست آمد.

نفیسه نبی زاده مادر این طفل مقتول که در این تظاهرات گسترده اشتراک نموده بود گفت یکی از خواسته های اساسی وی اعدام عاملین این قضیه میباشد.

او میگوید هر چند آقای کرزی در صحبت تلفونی که با آنان داشته وعده مجازات سخت عاملین قتل فرزندش را نموده است اما او میگوید تا زمانیکه این سخن به عمل ثابت نشود دست از تظاهرات بر نخواهند داشت و جسد فرزندش را دفن نخواهد کرد.

پولیس هرات میگوید در پی اختطاف و قتل این پسر نوجوان نه تن از جمله 6 مرد و سه سن بازداشت شدند که شماری از آنان به جرم خود اعتراف نمودند.

در همین حال آقای مرادیان یکتن از مظاهره کننده گان میگوید در ختم این تظاهرات یک قطع نامه سه ماده ای صادر شده که یکی از ماده های اساسی آن به اشد مجازات اختطاف گران اشاره شده است.

او میگوید سر از امروز تاجران، داکتران و کسبه کاران در هرات اعلان اعتصاب کاری نمودند و قرار است این اعتصاب تا رسیده گی به خواست شان ادامه یابد.

امروز صدها در بند دکان در شهر هرات مسدود است و مردم با مشکلات زیادی روبرو شدند.

واقعات اختطاف در هرات تازه گی نداشته بلکه در جریان سالهای اخیر چندین بار باشنده گان این ولایت به خاطر افزایش این پدیده دست به تظاهرات و اعتصاب زدند.

هر چند دولت مرکزی تا به حال چندین بار اقدام به تغیرو تبدیل مقامات ارشد امنیتی این ولایت نموده اما این تعقیرات نتیجه چندانی در قبال نداشت است.

مقامات امنیتی در هرات میگویند واقعات اختطاف در این ولایت جنبه سیاسی و اقتصاد دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top