تلفات سنگین سربازان اردو و پولیس ملی در هرات

قوماندان امنیه ولسوالی اوبه وآمر مدیریت ضد تروریزم قوماندانی امنیه ولسوالی چشت هرات همراه با 6 سرباز اردو و پولیس ملی در حمله طالبان مسلح کشته شدند.

این حادثه شب گذشته در منطقه “جینیوا” سرحد بین ولسوالیهای چشت و اوبه هرات در حالی صورت گرفت که ده ها تن از طالبان مسلح بالای سربازان اردو و پولیس ملی حمله نمودند.

جنرال سید عبدالغفار سید زاده قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید سربازان اردو و پولیس ملی جهت کمک به چهار عراده موتر باربری که از سوی طالبان مسلح توقف داده شده بود به آن منطقه در حال حرکت بودند که در مسیر راه هدف حمله قرار گرفتند.

وی افزود در این رویداد سربازان پولیس و اردوی متقبل تلفات شدند.

محی الدین نوری سخنگوی والی هرات میگوید در این حادثه سمونیار بسم الله قوماندان امنیه ولسوالی اوبه همراه با چهار سرباز پولیس ملی کشته شده است.

وی افزود در این رویداد یکتن از قوماندانان ارشد مخالفین دولت نیز کشته شده است.

در همین حال یک مقام محلی در ولسوالی اوبه هرات که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت در جریان این درگیری که برای دو ساعت ادامه داشت سه سرباز اردوی ملی کشته، دو تن زخمی و دو تن دیگرشان لادرک گردیدند.

وی همچنان گفت که سمونیار عَلَم آمر مدیریت ضد تروریزم که سرپرست قوماندانی امنیه ولسوالی چشت هرات بود نیز شامل کشته شده گان این حادثه خونین میباشد.

شماری از باشنده گان ولسوالی اوبه هرات میگویند اجساد سربازان پولیس را به شفاخانه آن ولسوالی انتقال داده اند.

گروه طالبان که در این قضیه متهم هستند تا کنون در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

این حادثه خونین در حالی در ساحه 120 کیلومتری شرق شهر هرات صورت میگیرد که تا به حال چندین بار باشنده گان آن مناطق از افزایش تحرکات مخالفین دولت هشدار داده و اظهار نگرانی کرده بودند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top