تهداب گذاری نخستین نمایشگاه پروسس انگور در هرات

سنگ تهداب نخستین نمایشگاه پروسس انگور در ولایت هرات روز گذشته به زمین گذاشته شد .

این پروژه که به هدف تقویت سکتور زراعت ، حمایت از دهقانان و نگهداری و نمایش محصولات تولیدی کشاورزان روی دست گرفته شده است به کمک تیم پی آر تی تکمیل میشود.

بشیر احمد احمدی آمر ترویج ریاست زراعت ولایت هرات میگوید ساختمان نمایشگاه پروسس انگور که در فارم تحقیقاتی اردوخان موقعیت دارد در زیربنای 260 متر مربع به هزینه نزدیک به 40 هزار دالر در دو ماه آینده ساخته میشود.

وی افزود امسال باغ‌های انگور 7700 هکتار زمین را در بر می‌گیرد.

در حال حاضر از باغ های انگور هرات بیش از 48 نوع انگور بدست می آید که به گفته‌ی مسوولان در منطقه انگور هرات از شهرت خاصی برخوردار است.

مسولان ریاست زراعت هرات میگویند پیش‌بینی می شود در سال روان باغداران هرات بیشتر از 150 هزار متریک تن، محصول داشته باشند در حالیکه این رقم در سال های گذشته 110 هزار متریک تن بود.

به گفته مدیر ترویج اداره زراعت هرات عمده ترین باغهای انگور هرات در ولسوالی های گذره ، پشتون زرغون ، انجیل و اوبه هرات میباشد.

پیش‌بینی ها برای افزایش محصولات باغداری در این ولایت در حالی صورت می‌گیرد که یک هفته پیش باغداران هرات شیوه های جدید باغداری و تولید میوه با کیفیت را آموزش دیده اند.

در همین حال حاجی نظر یکی از باغداران در ولایت هرات از عدم موجودیت سردخانه شکایت دارد.

او می‌گوید: آنان مجبوراند که محصولات‌ شان را به قیمتی ارزان برای تاجران بفروشند تا فاسد نشود .

وی از مقامات مسوول می‌خواهد تا برای باغداران سرد خانه بسازند تا بتوانند محصولات شان را در فصل های مختلف سال در مارکیت عرضه کنند.

آگاهان زراعتی به این باور اند که باغداران هرات با فراگیری روش های جدید باغداری و با استفاده از اقلیم مناسب این ولایت، اقتصاد شان رشد دهند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top