جشن هزاران تن از باشنده گان هرات در پی پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان

به دنبال پیروزی تمیم ملی فوتبال افغانستان در هشتمین دوره مسابقات جنوب آسیا در کشور نیپال هزار تن از باشنده گان ولایت هرات شب گذشته به سرکها ریخته و این قهرمانی را با رقص و پایکوبی جشن گرفتند.Tem Mile

تیم ملی فوتبال افغانستان عصر دیروز دو بر صفر، هند را مغلوب کرد و جام قهرمانی هشتمین دوره از مسابقات جنوب آسیا را به خانه برد.

این بازی در استادیوم “دارشات” در کاتماندو پایتخت نپال برگزارشد.

در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان هزار تن از باشنده گان هرات به جاده ها ریختند و پیروزی کشورشان را به صورت بی سابقه ای جشن گرفتند.

تمامی چهاراهی های بین شهری هرات شب گذشته بروی ترافیک مسدود بود و جوانان تا نیمه های شب با برگزاری مراسم آتش بازی، رقص و پایکوبی خوشحالی شان را ابراز نمودند.

آصف شریفی یکتن از محصلان هرات که از خوشحالی اشک از چشمانش سرازیر بود گفت پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان به همگان ثابت ساخت که این کشور توانایی رشد و پیشرفت را در تمامی عرصه ها خواهد داشت.

او از مسولان ادارات مربوطه در کشور خواست تا به گونه جدی از قهرمانان تیم ملی فوتبال افغانستان حمایت نموده وبا فراهم نمودن امکانات کافی، زمینه رشد بیشتر این قهرمانان را مساعد سازد.

این نخستین باری است که افغانستان برنده یک جام قهرمانی شده است.

افغانستان در مرحله گروهی این بازی‌ها بوتان و سریلانکا و مالدیو همگروه بود و با دو پیروزی و یک تساوی به‌عنوان تیم دوم گروه دوم به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کرد.

تیم ملی افغانستان در مرحله نیمه نهایی قهرمانی جنوب غرب آسیا، یک بر صفر نپال میزبان این دوره از رقابت‌ها را یک بر صفر شکست داد و به فینال راه پیدا کرد.

سال ۲۰۱۱ نیز افغانستان به مرحله نهایی این بازیها راه یافته بود. در بازی فینال ۲۰۱۱ نیز هند حریف افغانستان بود و آن بازی را چهار بر صفر برد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top