زخمی شدن شش جهانگرد خارجی و یک فرد ملکی افغان در هرات

درنتیجه ی یک کمین طالبان درولایت هرات بشمول یک فرد ملکی 6 توریست خارجی زخمی شده اند. این حادثه صبح روز 5 شنبه در مسیر راه ولسوالی های چشت شریف و اوبه این ولایت به وقوع پیوسته است.

مقامهای امنیتی میگویند: گروه از توریستان خارجی که از سمت ولایت های بامیان و غور به سوی شهرهرات درحرکت بودند، در مسیر راه با کمین افراد طالبان روبرو شده اند.

منابع خبری میگویند: این جهان گردان 17 تن بوده اند، که پس از گردش در ولایت های بامیان و غور تصمیم داشتند به ولایت هرات بروند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید: اين توريستان شامل شش بريتانيايي، سه امريكايي دو اسكاتلندي ويك الماني كه  پنج زن وشش مرد ميباشند.

وی افزود: به شمول یک دریور ملکی افغان هفت تن زخمی شده اند دراین حادثه که یک خانم در میان زخمی شده گان است.

از سوی هم نجیب الله نجیبی سخنگوی قول اردوی 207 ظفر در زون غرب میگوید: این جهان گردان که توسط نیروهای اردوی ملی و پولیس همراهی میشدند، در مسیر راه با کمین طالبان ربرو شده اند.

وی افزود: این حادثه در منطقه ی تگاب شور که مسیر راه ولسوالی های چشت شریف و اوبه ولایت هرات موقیعت دارد، به وقوع پیوسته است.

سخنگوی قول اردی 207 ظفر گفت: وضعیت زخمی شده گان این حادثه نگران کننده نبوده و قرار است نیروهای امنیتی آنها را برای مدوا به شفاخانه ی حوزه وی هرات منتقل کنند.

درهمین حال منابع مردمی میگویند: یک فیر مرمی راکت طالبان با موتر فلانکوچ حامل این جهان گردان برخورد نموده که موتر مذکور کاملآ حریق گردیده است.

گروه طالبان تا به اکنون دراین مورد ابراز نظری نکرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top