سخنگوی والی هرات نامزد انتخابات شورای ولایتی

محی الدین نوری، مدیر ارتباط، اطلاعات و سخنگوی والی هرات قرار است که در انتخابات شورای ولایتی  این ولایت اشتراک نماید.50

آقای نوری صبح امروز بسته معلوماتی، را از کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت هرات دریافت نمود.

این ثبت نام پس از آن صورت می گیرد که سخنگوی والی هرات به دلیل مشکلات در اداره محلی از دو ماه به این طرف از فعالیت در این پست خودداری کرده بود.

در همین حال گفته می شود که آقای نوری بزودی از سمتش کنار خواهد رفت، سمتی که سید فضل الله وحیدی بارها از موجودیت آن در تشکیل ولایت انکار نموده است.

از سوی دیگر حال کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت هرات می گوید که همین اکنون نزدیک به 140 تن برای اشتراک در انتخابات شورای ولایتی هرات بسته های معلوماتی دریافت کرده اند.

طارق آرین مسوول ارتباطات این نهاد می گوید که در بین این افراد شماری از جوانان و متخصصین نیز وجود دارند. آقای آرین گفته است که تاکنون دو تن از اعضای برحال شورای ولایتی برای اشتراک در انتخابات ثبت نام نموده که شامل یک خانم و یک آقا می باشد.

در همین حال انتظار می رود که شمار کاندیدای شورای ولایتی هرات افزایش یابد اما لازم بودن سند فراغت صنف 12 باعث خواهد شد که شماری از اعضای برحال نتوانند در این پروسه اشتراک نمایند.

از سوی دیگر  کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تاکنون بیش از صد هزار نفر در مراحل اول و دوم ثبت نموده و مرحله دوم تا 5 میزان ادامه خواهد داشت.

ضیا احمد ضیا رییس کمیسیون مستقل انتخابات در هرات می گوید:” بیش از ۳۶ درصد از کل جمعیت ثبت نام شده در هرات را زنان تشکیل می دهند.”

در همین حال قرار است که در مرحله سوم، ثبت نام به شکل گردشی در عموم ولسوالی ها هرات اجرا شود که با استقبال مردم مواجه شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top