سران مجاهدین: افراطیت آفت جامعه است

شماری از مجاهدین سابق هرات میگویند: آنان درپی نان ونام و آوازه نیستند، از جان گذشتند تا جامعه را به تعالی وترقی برسانند. شماری از این مجاهدین که در مراسم گرامی داشت ازسی ویکمین سالروزجان باختن مصطفی حقجو یکتن از قوماندانان دوران جهاد و چهاردهمین یادواره شهدای جهاد مردم هرات شرکت کرده بودند، تاکید دارند، که هرگونه افراطیت آفت جامعه است و کسانیکه دراین عرصه تلاش دارند، تا بین دین ودانش تضاد قایل شوند و میان روحانی ودانشجو این دوقشر مفید و تاثیر گذارجامعه جدایی بیاندازند، دراین اجتماع جایگاه ی ندارند.

ده ها تن از قوماندان و مجاهدین سابق در مراسم گرامیداشت از سی ویکمین سالروز جان باختن مصطفی حقجو یکتن از قوماندانان اسبق جهادی درهرات وچهاردهمین یادواره شهدای جهاد، مقاومت وسازندگی ولایت هرات، افراطیت را محکوم کرده، تاکید دارند که هیچ نوع افراط گرایی تحت هیچ شرایطی برای مردم افغانستان قابل تحمل و پذیرش نمیباشد. مراسم شهدای هرات 2

این مراسم که با حضور مقامهای ملکی ونظامی، نمايندگان مردم در شوراي ولايتي، علما وروحانیون، شخصیت های علمی وسیاسی، مجاهدین، خانواده های شهداء و معلولین و شمار زيادي از شهروندان هرات در مسجد وحسینیه خاتم الانبیاء برگزار گرديده بود.

دراین مراسم سخنرانان تاکید براین داشتند که: جهاد و شهادت، نه تنها خود انسان را به قله‌های تعالی می‌رساند، بلکه جامعه را نیز از وجود آدم‌نماهای آدم‌خوار پاک می‌سازد.

زارع حقجو مسئول ستاد برگزاری مراسم یا دواره شهداء گفت: ما مکلف هستیم تا نسل جدید و گذشته خود را با برگذاری مراسم اینچنینی باهم پیوند، دهیم تا یادوخاطره شهدای مان به فراموشی سپرده نشود.

در پیام محمد محقق معاون ریاست اجرائیه دولت وحدت ملی که دراین مراسم به خوانش گرفته شد، آمده بود که درشرایط فعلی کسانی در جاده افراطیت اند و میخواهند میان روحانی ودانشجو این دوقشر مفید وپیشتاز جدایی بیاندازند، که این افراطیت و افراطیت آفت جامعه و ضد اصول و اساسات دین مبین اسلام است.

از سو هم غلام حبیب هاشمی پیام شورای ولایتی هرات  میگوید: مجاهدین در پی نام و نان و آوازه نیستند، آنان از نام و نان و جان می‌گذرند، تا فرصتی برای تنفس دیگران فراهم شود.

سخنرانان این مراسم تاکید دارند، که ما بايد اهداف وآرمانهای شهدای کشوررا به نسل هاي آینده برسانیم، تا هدف و مرام شهداء تنها تامین صلح وثبات سرتاسری درکشوربوده است.

مصطفی حقجو یکتن از قوماندانان جهادی درهرات، بعد ازسالها جهاد ومبارزه درمقابل رژیم کمونیستی وقت، سی ویکسال قبل درسال 1363 درمنطقه رباط قلی گرهای ولسوالی انجیل براثرفیرمتقابل دشمن جان باخت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top