سرکنسول ایران درهرات : همکاری های ایران به افغانستان افزایش میابد

مسولان کنسولگری کشور ایران در هرات میگویند ایران خدمات و مساعدتهای خود در افغانستان افزایش خواهد داد.

مسئولان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات همزمان با فرا رسیدن 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی این کشور میگویند: با اینکه تا کنون ایران برنامه های بنیادی و زیرساختی زیادی را در غرب افغانستان عملی ساخته، این همکاری ها همچنان ادامه خواهد داشت.

برق رسانی، ساخت شاهراه هرات – اسلام قلعه و ایجاد خط راه آهن هرات – خواف از برنامه های بنیادی ایران برای افغانستان به شمار میرود.

رحیم محمدی یکتا سرکنسول جمهوری ایران در ولایت هرات در یک نشست خبری گفت: ایران تا کنون برنامه های اساسی و مهم زیادی را برای افغانستان داشته که هرکدام به نوع خود تاثیر مستقیم بر زندگی باشندگان غرب افغانستان داشته است.

او میگوید کشورش آمادگی ایران را دارد تا هرچه بیشتر با افغانستان همکاری داشته باشد.

به گفته ی یکتا، مددرسانی به افغانستان جزء وظایف مهم و کلیدی ایران به شمار میرود.

آقای یکتا تاکید دارد که روابط افغانستان و ایران بر پایه ی ایمان اسلامی و برادری میباشد و این ایجاب میکند تا دو کشور دستان خود را هرچه بیشتر در هم بفشارند.

به گفته ی سرکنسول ایران در ولایت هرات تبادل تجربیات و دانش از ایران به افغانستان از جمله کارهای مهمی میتواند باشد که به عنوان همکاری انجام پذیرد و در این رابطه سالانه ده ها بورسیه ی تحصیلی به متقاضیان تحصیلات عالی از سوی ایران صادر میشود.

در حالی مقامات ایرانی در افغانستان از تداوم و استحکام روابط دو کشور خبر میدهند که برقرسانی، ساخت شاهراه هرات – اسلام قلعه و ایجاد خطر راه آهن هرات – خواف از برنامه های بنیادی ایران برای افغانستان به شمار میرود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top