سفر اولین کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به ولایت هرات

داوود سلطانزوی یکتن از کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری کشور میگوید حقوق ملت افغانستان در جریان 13 سال گذشته از سوی چپاول گران پایمال شده و از غیرعادلانه بودن برگزاری انتخابات آینده اظهار نگرانی نمود.680DAB20-F02E-477C-A267-7F2E08DF910B_mw1024_n_s

آقای ساطانزوی این اظهارات را در جریان محفلی که به مناسبت گشایش دفتر مبارزات انتخاباتی اش در شهر هرات برگزار شده بود بیان داشت.

وی افزود اگر حاکمیت قانون در افغانستان تطبیق شود این کشور در تمامی بخشها اعم از انکشاف، امنیت، تعلیم و تربیه ، برطرف شدن فقر و تنگدستی رشد خواهد کرد.

بنا به اظهارات وی در جریان 13 سال گذشته حقوق ملت افغانستان از سوی چپاولگران، جنگ سالاران و غاصبین زمین پایمال شده و این چپاولگران در تلاش اند قدرت خود را در حکومت جدید نیز حفظ نمایند.

او گفت مردم افغانستان هوشیار بوده و در جریان چند سال اخیر با این چپاولگران به درستی آشنا شدند و در آینده هرگز نخواهند گذاشت که اثرات بد این دوره یک بار دیگر در آینده تکرار شود.

سلطانزوی همچنان از روند نظارت کمیسیون انتخابات کشور شکایت نموده و میگوید این کمیسیون در عرصه نظارت از کمپاین غیر قانونی برخی از کاندیدان ریاست جمهوری ضعیف عمل کرده است.

وی هشدار داد در صورتیکه این روند همچنان ادامه یابد خواستار لغو کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی خواهند شد.

در آغازین روز مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری در کشور این اولین کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان میباشد که جهت کمپاین کارکرد خویش به ولایت هرات سفر کرده است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top