شماری ازمردم ولایت فراه: برخی مقامهای دولتی درمرکز را متهم به غصب زمینهایش میکنند

دها تن از باشنده گان شهر فراه در اعتراض به غصب زمین های شان از سوی زورمندان دست به جمع اعتراضی زده وبرخی از مقام های بلند رتبه دولتی را در غصب زمین های  شان متهم می سازند. این مردم میگویند: زمین های میراثی شان که قبل ازحکومت ظاهرشاه اسناد قانونی دارد، حالا بدستوربرخی ازمقامهای دولتی درحال غصب شدن است.عکس مردم فراه - تظاهرات در دارآباد

صدها تن ازمردم ولایت فراه با تجمع مسلامت آمیز درمنطقه دارآباد ولایت فراه ازدولت میخواهند تا جلو غصب زمینهای شان را توسط زورمندان بگیرد.

این افراد ادعا دارند: که زورمندان تلاش دارند با تهیه اسناد جعلی 29 هزار جریب زمین های میراثی شان را در منطقه دار آباد شهر فراه غصب نمایند.

این مردم، برخی از مقام های بلند رتبه دولتی را در کابل متهم به دست داشتن درغصب زمین های مردم نموده و تاکید دارند که با نزدیک شدن انتخابات مافیای زمین تلاش دارند تا بااستفاده از فرصت اسناد جعلی را ترتیب داده وسریع طی مراحل نمایند.

این مردم  که از قوم دار آبادی درغرب شهر فراه هستند تاکید دارند که زمین های آنان از سوی قوم کوکالی ها به حمایت برخی ازمقامهای دولتی درمرکزکشور مورد حمله قرار گرفته است.

 بااین حال مقام های محلی فراه میگویند: این جنجال براثر اختلاف میان دوقوم صورت گرفته وباید در این راستا تحقیق جدی صورت گیرد.

بگفته این مقامات بیشتر اراضی مورد دعوا دولتی است و باید هیئات حقیقت یاب برای مشخص ساختن این ملکیت ها در این مورد تلاش نمایند.

غصب زمینهای دولتی یکی ازنگرانی های عمده ی دولت ومردم افغانستان است، که طی سالهای گذشته همواره سروصداهای را درپی داشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top