صدور حکم لوی څارنوالی کشور، مبنی بر تعلیق وظیفه ی رئیس شورای ولایتی هرات

رئیس شورالی ولایتی هرات، به اتهام هتک حرمت و توهین به شماری از سارنوالان هرات و آزاد ساختن یک متهم در حال تحقیق در اداره ی سارنوالی هرات، از کشور ممنوع الخروج اعلام گردید.

براساس ادعای اداره ی سارنوالی هرات، کامران علیزای رئیس شورای ولایتی هرات، روز 4 شنبه با شماری از محافظین اش به آن اداره آمده و یک کارمند اداره ی فواید عامه را که متهم به فساد اداری بوده است، در حالیکه تحقیقات از وی جریان داشت، از سارنوالی بیرون آورده و به شماری از سارنوالان توهین و هتک حرمت نموده است.

در پی بروز این واقعه، پرسونل اداره ی سارنوالی هرات، به رسم اعتراض از والی هرات، خواهان رسیده گی به این موضوع شده اند.

اداره ی محلی هرات با انتشار اعلامیه خبری نگاشته است که: مقام ولايت هرات توهين به سارنوالي ومداخله در امور قانوني سارنوالان  را خلاف موازين پذيرفته شده اداري  ميداند.

درجای دیگر از این اعلامیه آمده است که: اداره محلي هرات درحاليكه باجديت از كاركرد قانونمند ارگان هاي عدلي وقضايي بويژه سارنوالي این ولایت بعنوان نهاد مستقل ومجري قانون پشتيباني مي نمايد، تاكيد دارد كه هيچكس حق تعرض به حريم ارگان هاي عدلي وقضايي را ندارد.

به نقل از اعلامیه: مقام ولايت هرات خواست رييس واعضاي  سارنوالي  استيناف مبني بر رسيده گي جدي درقضيه  توهين رييس شوراي ولايتي به حريم سارنوالي راباكمال امانتداري به مقامات مركزي را محول نموده ومتوقع است که  بايد بخاطر تحكيم قانون  وتامين عدالت رسيده گي صورت گيرد.

همچنان دراین اعلامیه آمده است که: رييس واعضاي سارنوالي استيناف ولايت هرات عصر روزچهارشنبه در ديدار با محمد آصف رحیمی والي ولایت هرات، ورود غيرقانوني رييس ومحافظين شوراي ولايتي بداخل دفاتر سارنوالي وفراردادن يك مظنون درحال تحقيق را غير قابل پذيرش خواندند وخواهان رسيده گي جدي به اين قضيه گرديدند.

درهمین حال کامران علیزی رئیس شورای ولایتی هرات، اتهامات وارده برخود را رد نموده میگوید: که او از حق یک موکل بی گناه خود دفاع کرده است.

وی تاکید دارد که از کرده ی خود پشیمان نیست و درآینده نیز، در چنین مواردی از حق موکلین اش دفاع خواهد کرد.

درهمین حال براساس گزارش رسانه ها گفته میشود که لوی سارنوالی کشور، وظیفه ی رئیس شورالی ولایتی  را به حالت تعلیق در آورده و وی را از کشور ممنوع الخروج اعلام کرده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top