طالبان‌مسلح: والی نام‌نهاد این گروه در هلمند عامل شکست طالبان‎مسلح در فراه می‌باشد

مسوول کمیسیون نظامی طالبان‌مسلح در حوزه‌غرب افغانستان با نشر یک اعلامیه، حمله طالبان‌مسلح را بر مرکز ولایت فراه ناکام عنوان کرده و گفته مسوول این حمله که منجر به کشته و زخمی شدن 500 تن از طالبان‌مسلح گردید، والی نام ‌هاد این گروه  در هلمند می‌باشد.

این اعلامیه شب‌گذشته در ولسوالی‌های شیب‎کوه، پشت‌رود، خاک‌سفید، بالابلوک و بکواه فراه و هم‌چنان ولسوالی‌های شمالی و شرقی هرات منتشر شده است.

ملا ذاکر قیوم مسوول نظامی طالبان‌مسلح در حوزه‌غرب کشور گفته ملا عبدالمنان والی نام‌نهاد طالبان‌مسلح در هلمند به گونه‌ای خودسرانه و هماهنگ با سپاه پاسداران ایران حمله بر مرکز ولایت فراه را انجام دادند که منجر به کشته و زخمی شدن 500 طالب‌مسلح در این ولایت گردید.

مسوول نظامی طالبان‌مسلح در این اعلامیه از ملاهیبت‌الله رهبر گروه‌شان خواسته تا در این زمینه والی نامن‌هاد گروه را مورد بازپرس قرار داده و با وی برخورد نمایند.

در همین حال جیلانی فرهاد سخن‌گوی والی هرات نشر این اعلامیه‌ها را تایید نموده و می‌گوید طالبان‌مسلح شکست‌شان را در ولایت فراه پذیرفته اند و عامل آن را والی نام نهاد طالبان‌مسلح در ولایت هلمند عنوان می‌کنند.

وی افزود نشر اعلامیه‌های اخیر طالبان‌مسلح بیان‌گر آن است که این گروه به چند دسته تقسیم شده و این باعث فروپاشی‌شان خواهد شد.

سخن‌گوی والی هرات از طالبان‌مسلح می‌خواهد تا با استفاده از فرصت به پروسه صلح پیوسته و از مزایای این روند استفاده نمایند.

ده روز قبل طالبان بعد از حمله بالای مرکز ولایت فراه متقبل تلفات سنگین شدند آنچه مقام‌های دولتی اعلام نمودند طالبان‌مسلح در این حمله 500 کشته و زخمی بر جای گذاشتند.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top