فراغت اولین دور سربازان محافظت عامه ازمرکزآموزشی پولیس غرب کشور

نخستین واحد نیروهای محافظت عامه در غرب افغانستان پس از فراگرفتن  یک دوره ی چهارهفته ی  مهارتهای نظامی ازمرکزتعلیمی پولیس غرب کشور سند فراغت بدست آوردند.

مقامهای پولیس غرب کشورمیگویند: در این دوره از فراغت ، بر علاوه ی واحد 174 نفری پلیس حفاظت عامه، 47 تن از سربازان پلیس ملی مهارتهای نظامی را فرا گرفته اند.

قراراست این تعداد ازنیروهای محافظت عامه وظیفه تامین امنیت ومسئولیت انتقال کاروان های اکمالاتی نیروهای خارجی و داخلی را درشاهراه های سراسرکشور به جای کمپنی های خصوصی امنیتی انجام دهند.

جنرال غلام دستگیر رستمیار سرپرست قوماندانی پلیس غرب کشور گفت: از وظایف مهم این نیروها تامین امنیت و حفاظت از مردم در ولایت های هرات، غور، بادغیس و فراه میباشد.

او گفت: در این دوره از فراغت بر علاوه ی واحد 174 نفری پلیس حفاظت عامه، 47 تن از سربازان پلیس ملی مهارتهای نظامی را نیز فرا گرفته اند.

به گفته ی رستمیار فعالیت نیروهای حفاظت عامه به جای شرکتهای امنیتی خصوصی، تغییرات مثبت زیادی را در امنیت و آرامش ولایات غربی کشور بر جای خواهد گذاشت.

در همین حال شماری از سربازان محافظت عامه میخواهند تا با فعالیتهای شبانه روزی خود از ارزشهای عقیدتی و ناموسی مردم دفاع کنند.

آنان میگویند: میبایست با تلاش و شهامت نیروهای امنیتی افغان، نگرانی ها از آینده ی افغانستان از بین برده شود.

این امیدواری های سربازان محافظت عامه پس از آن ابراز میشود که همواره مسئولان امنیتی کشور از آمادگی ها برای حفاظت و تامین آرامش هرچه بیشتر در کشور خبر میدهند.

در طی یک ماه گذشته 6 کمپانی امنیتی خصوصی و نزدیک به یک هزار جنگ افزار آنان به ضبط دولت درآمد.

شمار زیادی از سران دولت معتقدند که این اقدام ناشی از افزایش توانمندی های دستگاه امنیتی کشور میباشد.

گفتنی است ازآغازسال روان  تاکنون نزدیک به هجده  هزار سرباز پولیس ملی و محلی  بعدازسپری نمودن مهارت های نظامی  ازمرکز آموزشی زون 606 انصار درغرب کشور ؛سند فراغت بدست آوردند که این اولین دور فراغت نیروهای ویژه ی تامین امنیت شاهراه ها  ازاین مرکزآموزشی میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top