فراغت 50 پولیس زن از یک دوره ی آموزش 4 ماهه در هرات

پنجاه پولیس زن در ولایت هرات، یک دوره آموزشی 4 ماهه را سپری کردند.مسئولان امنیتی در ولایت هرات می‌گویند: این سربازن در بخشهای تلاشی منازل، انداخت اسلحه و جمع آوری مدارک از محل رخداد جرم از سوی مربیان داخلی آموزش دیده اند. 5

عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات میگوید: 50 تن که همه خانمها هستند، از یک دوره ی آموزشی در مرکز تربیه وی قوماندانی امنیه هرات، از یک دورهٔ 4 ماهه آموزش های نظامی فارغ‌التحصیل شدند.

احمدی گفت: کمبود سربازان زن در جریان عملیات ها یکی از مشکلات بزرگ فرا راه نیرو های امنتیی محسوب می شود، اما با بیشتر  شدن زنان در صفوف پولیس مشکلاتی که در جریان تلاشی های منازل، پولیس با آن روبه رو بود کاهش پیدا می کند.

به گفته سخنگوی پولیس هرات: این زنان در بخش‌های مختلف مانند: استفاده از انواع اسلحه، و بازوبسته کردن آن، بازداشت افراد مظنون، بازرسی وتلاشی منازل را طی این مدت بصورت اصلی ومسلکی آموزش دیده اند.

مقامهای امنیتی میگویند: دراین اواخر علاقه مندی زنان برای پیوستن به صفوف پولیس نسبت به گذاشته، افزایش یافته است.

همواره یکی از چالش های عمده ی نیروهای امنیتی، نبود امکانات وسلاح ومهمات کافی عنوان میشود. که اکنون مقامهای بلند پایه دولتی از تجهیز و اکمالات پولیس حوزه ی غرب بخصوص ولایت هرات، طی آینده نزدیک خبر میدهد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top